خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «فراتر از اثر»، در موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۶۹

نمایشگاه فراتر از اثر، تأملی بر آثار جواد حمیدی در موزه امام علی(ع) گشایش می‌ِیابد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع) همزمان با روز جهانی موزه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ نمایشگاه نقاشی و طراحی با عنوان «فراتر از اثر، تأملی بر آثار هنرمند پیشکسوت جواد حمیدی» در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. 

فراتر از اثر، عنوان جریان مجموعه نمایشگاه‌های هنری که در پیوند با شعار سال ۲۰۲۲ ایکوم «قدرت موزه‌ها» در نظر گرفته شده و تأملی‌ست به موزه و گنجینه آن با توجه به ارزش‌های مفهومی انسانی و با هدف توجه به جایگاه، قابلیت‌ها و اثرگذاری موزه هنر و دین در رشد و پویایی جامعه. 

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت اولین دوره از نمایشگاه‌های «فراتر از اثر» با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی هنرمند معاصر پیشکسوت جواد حمیدی برگزار خواهد شد. تمامی آثار متعلق به گنجینه موزه است که در همان سال‌های آغازین تأسیس موزه به گنجینه راه یافته و نزدیک به بیست سال است که دراین موزه نگهداری می‌شود و برای اولین بار به صورت مجموعه آثار هنرمند به نمایش درمی آید. 

جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰ش)، از پیشگامان هنر نوگرای ایران، در هنرکده وابسته به دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا، زیر نظر علی‌محمد حیدریان (از شاگردان کمال‌الملک) و نیز مارت سلستین ایو، بانوی نقاش فرانسوی آموزش دید و در ادامه به مدرسه بوزار رفت و دوره کارشناسی ارشد نقاشی را گذراند و نیز نزد آندره لوت تعلیم یافت. 

سال ۱۳۲۸ به ایران بازگشت و تدریس را در دانشکده هنرهای زیبا ادامه داد. حمیدی یکی از پرکارترین نقاشان نسل خود بود و شیوه‌های مختلفی را از طبیعت‌گرایی تا انتزاع مطلق می‌آزمود. گاه طبیعت بی‌جان و منظره نقاشی می‌کرد و گاه به مضمون‌های تمثیلی و مذهبی می‌پرداخت. خود او علت تنوع محتوا و ساختار و آثارش را این گونه بیان می‌کند که تجربه مکتب‌های گوناگون در کار تدریس به او قدرت یاد دادن می‌دهد. 

علاقمندان جهت بازدید می‌توانند از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز