خبرگزاری کار ایران

افتتاح یک نمایشگاه به مناسبت سالروز تولد امام علی (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۸۵

به مناسبت خجسته میلاد امام علی (ع)، نمایشگاه معرق، منبت و خاتم «علی قرآن ناطق» اثر مرتضی آتش پنجه و نمایشگاه نقاشی و نگارگری «نقش محال» سه‌شنبه ۲۶ بهمن در موزه امام علی (ع) افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، همزمان با میلاد خجسته امام علی (ع) نمایشگاه نقاشی و نگارگری «نقش محال» با موضوع مولای متقیان حضرت علی (ع) سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گشایش می‌یابد. 

در این نمایشگاه ۲۵ اثر هنری شامل آثاری بر بستر کاغذ، نقاشی پشت شیشه و اثری دست‌بافت با وجه تصویرگرانه به نمایش گذاشته می‌شود. 

هنرمندان قدیم که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است عبارتند از: استاد زرین قلم اصفهانی، ابوالحسن افشار، استاد اسماعیل، استاد علی و از هنرمندان معاصر کاظم چلیپا، ناصر پلنگی، جمشید سرمدی، عارف گیلانی، غلامعلی طاهری، یحیی نصیری، هشیار قاضی‌زاده، ملکشاهی و… را می‌توان نام برد که تمامی این آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) است. 

«نقش محال» به صورت گزیده آثاری از گنجینه موزه، نگاهی دارد به آن بخش از سنت و سبک نقاشی و نگارگری ایرانی اسلامی که به صورت مستقیم مضمون و محتوای اسلامی-شیعی دارد و علاوه بر رویکرد هنری و ارزش موضوعی، تأکیدی بر خلوص عمل و ارادت هنرمندان به پیشوای نخست شیعیان، امیرالمؤمنین (ع) است. 

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند. 

همچنین در همین روز و ساعت، نمایشگاه معرق، منبت و خاتم با عنوان «علی قرآن ناطق» اثر مرتضی آتش پنجه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه تعداد ۱۸ اثر از قرآن کریم با تکنیک‌های معرق، مشبک و خاتم با استفاده از دو نوع خط ثلث (استاد توتونچی و خط نسخ (عثمان طه) به نمایش در می‌آید. 

مرتضی آتش پنجه سال متولد ۱۳۴۸ در تهران است و تحصیلات خود را در رشته صنایع دستی با تکنیک معرق به پایان رساند. 

این هنرمند دارای نشان درجه یک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در رشته‌های هنری خاتم کاری پیکرتراشی، نازک کاری (صنایع چوبی) نیز فعالیت دارد و تاکنون در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت داشته است. 

علاقمندان جهت بازدید می‌توانند از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز