خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای جشنواره «نوای مهر» مطرح شد؛

هدف ما تولید محتوای مستمر و ارائه آثار باکیفیت در حوزه موسیقی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۶۳

نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره نوای مهر امروز شنبه دوم بهمن‌ماه با حضور برگزار کنندگان در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره نوای مهر امروز (شنبه، دوم بهمن‌ماه) در تالار رودکی برگزار شد. سیدمحمد حسینی (مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران) و محمد لارتی (مدیر هنری بنیاد شهید و دبیر هنری جشنواره ملی موسیقی نوای مهر) در این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از پخش تیزری در رابطه با قوانین و قواعد جشنواره و اعلام اسامی هیئت داوران بخش‌های مختلف حسینی (دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر) ضمن تبریک زادوروز حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن خطاب به حاضران گفت: ما در اداره کل امور هنری یا گروه تلویزیونی شاهد فعالیت‌های متنوعی داریم و در عرصه‌های سینما، تئاتر و موسیقی فعالیت داریم.

او افزود: ما طی این سال‌ها در زمینه موسیقی هم فعالیت‌هایی داشته‌ایم و تیزرها‌ و نمآهنگ‌هایی را در قالب تک آهنگ و سمفونی تولید کرده‌ایم که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی به مناسب‌های مختلف بارها پخش شده‌اند.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر در توضیحات بیشتر گفت: در جشنواره نوای مهر چیزی که برای ما مهم است توجه به نوجوانان و جوانان است و در همین راستا مورد حمایت‌هایی نیز قرارگرفته‌ایم.

او گفت: نوای مهر با جشنواره های دیگر متفاوت است و رویکردش هم  متفاوت است، چون توجه ما بیشتر به قشر نوجوان و جوان و دانش‌آموزان خواهد بود.

حسینی گفت: اداره ما دوسال است راه افتاده و از نهادهای مختلف توقع کمک داریم، ما ایثار را می‌‌خواهیم ترویج کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. داوران افراد شاخصی هستند و پیش از چشمداشت مالی  در ارزیابی آثار دغدغه داشتند.

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: در جشنواره هدف ما خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما به شرط آنکه آثار درخور و با کیفیت ارائه شود. به هرحال آنچه برای ما مهم است کیفیت تولیداتی است که خواهیم داشت. در گذشته هم آثار باکیفیت ما و چهار سمفونی ساخته شده بارها از شبکه‌های تلویزیون پخش شده‌اند. 

محمد لارتی (دبیر هنری جشنواره) هم ضمن تبریک زادرو حضرت زهرا (س) خطاب به حاضران گفت: جشنواره نوای مهر را پیش رو داریم و در آخر ماه قبل مهلت ارسال آثار به پایان رسید، استقبال‌ها پر شور بود و این حجم از تولیدات به لحاظ، تنوع ما را شگفت زده کرد و در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که باید از هنرمندان حمایت کنیم.

او ادامه داد: جشنواره شروع همکاری ما و شرکت‌کنندگان است و این رویداد مدون است. تلاش می‌کنیم تولید و آثار متناسب باهم  پیش بروند تا بتوانیم تولید محتوا داشته باشیم. ما سند و چشم اندازی داریم و بر اساس آن پیش خواهیم رفت.

لارتی در توضیحات بیشتر گفت: در بخش تک‌آهنگ و سرود هم آثار متنوع است و کارهایی در ژانرهای مختلف داریم. لازم بود دبیرخانه برنامه ریزی کند و در تلاش برای این کار هستیم. بخشی هم  اضافه شده که در فراخوان نبود و به آثار میهمان اختصاص دارد و موضوع آن صلح و مهربانی است که البته آثار تولیدی در این بخش مربوط به گذشته‌اند و فقط در جشنواره اجرا می‌شوند.

او گفت: امیدواریم رسانه‌ها جشنواره را حین برگزاری حمایت کنند. ما دنبال بیلان کاری نیستیم و مطمئنا ایرادهایی داریم به این دلیل که رویداد نوپایی را پیش رو داریم و اولین دوره را برگزار می‌کنیم. لذا از دوستان هنرمند و رسانه‌ها می‌خواهیم اگر پیشنهادی دارند، مطرح کنندو ما استقبال خواهیم کرد. 

لارتی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره جشنواره ملی نوای هر پرداخت. او گفت: آثار منتخب در جشنواره به صورت آلبوم منتشر می‌شوند و از شرکت‌کنندگان در سال‌های آینده هم حمایت خواهیم کرد تا تولید محتوا داشته باشند. در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترتیب تولید و پخش برنامه‌هایی را طراحی کردیم که به نام «ترانه ایثار» پخش خواهند شد. 

لارتی درباره بخش سرود هم گفت: این قسمت در دو بخش برگزار می‌شود: بخش اول بر مبنای تولیدات و کارهای آماده هست. در  بخش دوم هم به کارهای تولید و خلاقانه‌ توجه خواهد شد. در این بخش هم تلاش شده که گروه‌های سرود و گروه‌های کر شناسایی شوند و پس از شناسایی در قالب آثار تولید محور پروژه‌های مختلفی را ارائه بدهند.

لارتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اهالی موسیقی حتی جشنواره استانی ندارند  و درصدد هستیم در هر استان به شناسایی افرادی بپردازیم که در آینده تولید داشته باشند.

مدیر هنری نخستین جشنواره موسیقی نوای مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضع موسیقی نواحی اشاره کرد و گفت: ما برنامه‌هایی برای حوزه موسیقی نواحی در نظر داشتیم برگزار کنیم، حتی از روستاهای دورافتاده هم کارهایی برای ما رسید که خیلی برایمان جالب توجه بود. اتفاقاً این حجم از تولید بود که ما را بر آن داشت فضای جشنواره را در بخش‌های دیگر نیز تعمیم دهیم که بعدها بدانیم در چه حوزه‌هایی از موسیقی می‌توانیم تمرکز بیشتری داشته باشیم. این جشنواره حاصل مشورت ما و اعضای شورای سیاستگذاری است و قطعاً در سال آینده اگر ببینیم که جشنواره نباید برگزار شود به سمت تولید می‌رویم که بتوانیم بر اساس آن جشنواره را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز