خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» مطرح شد؛

خانه موسیقی باید پرچمدار موسیقی کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۸۸۰

مراسم رونمایی کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» از فاضل جمشیدی، روز جمعه چهارم دی‌ماه با حضور کامبیز روشن‌روان،‌ فاضلا جمشیدی و تعدادی دیگر از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» از فاضل جمشیدی، روز جمعه چهارم دی‌ماه با حضور کامبیز روشن روان (آهنگساز)، سالار عقیلی (خواننده)، حسین پرنیا (نوازنده و آهنگساز)، کیوان ساکت (نوازنده و آهنگساز)، علیرضا میرعلی نقی (منتقد موسیقی)، علی اصغر شاه زیدی (خواننده)، رضا رضایی پایور (خواننده)، محمود مخدوم (خواننده)، علیرضا مرعشی (خواننده)، مصطفی بادکوبه‌ای (شاعر)، منصوره ثابت‌زاده (پژوهشگر) و رسول مرادی (خوشنویس) در تالار رودکی برگزار شد. 

در ابتدای مراسم کامبیز روشن‌روان خطاب به حضار گفت: آن زمان که ایده تاسیس خانه موسیقی شکل گرفت و جرقه آن زده شد، علی مرادخانی به برخی اهالی موسیقی پیشنهاد کرد اساسنامه‌ای برای خانه موسیقی نوشته شود. در آن مقطع کسی فکر نمی‌کرد و نمی‌دانست خانه موسیقی چیست. در نهایت تعدادی از اهالی موسیقی گرد یکدیگر جمع شدیم و کمی بعد به به عنوان هیئت موسس ما را شناختند. نشستیم و اساسنامه‌ای نوشتیم و به تحلیل بخش‌های آن پرداختیم. در ادامه این روند اساس‌نامه نوشته شد و کامل شد.

او افزود: در آن دوران جمع کردن اهالی موسیقی دور هم کار خیلی سختی بود. چاره‌ای نبود جز اینکه با بزرگان موسیقی صحبت کنیم و آن‌ها را تشویق نمایی که درباره خانه توضیح دهند. برخی قبول کردند و برخی هم نپذیرفتند. 

او ادامه داد: یادم هست نگاه‌ها به موسیقی عجیب بود. به طور مثال خانه یکی از اساتید رفتم و درباره کارکرد خانه موسیقی حرف زدم و ایشان گفت چقدر به من پول می‌دهند! من هم گفتم پولی نمی‌دهند. باید حق عضویت هم بپردازی. آن زمان چنین نگاه‌هایی وجود داشت اما ما مسیر خود را رفتیم و و دلسرد هم نشدیم. 

روشن‌روان در ادامه گفت: ما پیش رفتیم و هسته اصلی خانه موسیقی شکل گرفت، پس از مدتی هم اولین مجمع عمومی آن برگزار شد و در آن هیئت مدیره انتخاب شد و هیئت موسس کنار رفت و کار را سپردند به هیئت مدیره جدید. 

روشن روان ادامه داد: برای ما اهمیت داد که خانه موسیقی به حمایت از اهالی موسیقی بپردازد. و پرچمدار موسیقی کشور شود. می‌خواستیم خانه موسیقی به سمبل و سخنگوی موسیقی کشور تبدیل شد و تا به نیازهای اهالی بپردازد و آن‌ها را برطرف نماید. 

او در پایان صحبت‌هایش گفت: حال همدلی اهالی موسیقی می‌تواند به به روز شدن خانه موسیقی کمک کند تا در عرصه‌های مختلف بدرخشد. 

در ادامه مراسم فاضل جمشیدی گفت: کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» را به همسر و فرزندانم تقدیم کرده‌ام. خودم را جزو سرمایه‌داران این مملکت و دنیا می‌دانم، به این دلیل که با بزرگانی چون کامبیز روشن روان کار کرده‌ام و هیچوقت به نتیجه فکر نکردم. و از این روند پشیمان نیستم. 

او به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: روزی به سالار عقیلی گفتم این کشور فقط ستاره نمی‌خواهد، دلسوز هم می‌خواهد. قرار نیست اهالی موسیقی با هم بجنگند. 

در ادامه مراسم کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز نیز دقایقی با مخاطبان صحبت کرد. او گفت: می‌دیدم که فاضل جشمیدی چقدر دوید و تا رویدادهای خانه موسیقی اتفاق بیفتد و اما حیف که از خانه رفت. 

در ادامه برنامه هنرمندانی چون میرعلیرضا میرعلی نقی و منصوره ثابت زاده درباره اثر مکتوب فضل جمشیدی دقایقی به صحبت با مخاطبان پرداختند. در پایان نیز سالار عقیلی، کیوان ساکت، علی اصغر شاه زیدی و سروش عاطفی‌خواه به اجرای موسیقی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز