خبرگزاری کار ایران

تبعیض نژادی در فضای مینیمال

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۵۵۹

کارگردان فیلم کوتاه «مهاجر» که در بخش تجربی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، فیلم خود را اثری دانست که سعی دارد با موجزترین تصاویر و کوتاه‌ترین زمان، بیشترین حرف ممکن را درباره تبعیض نژادی بزند.

به گزارش ایلنا، مرضیه ماندگاری، کارگردان فیلم تجربی «مهاجر» که در بخش مسابقه ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دوره سی و هشتم حاضر است، درباره فیلمش گفت: «مهاجر» فیلمی صد ثانیه‌ای است که به موضوع حقوق بشر و ترویج صلح و دوستی در جهان و دوری از تبعیض نژادی می‌پردازد. 

او ادامه داد: این مسئله دغدغه شخصی من بود. متاسفانه در سراسر جهان و گاهی هم در ایران با مسئله تبعیض نژادی روبه‌رو هستیم و این جریان مرا به سمت ساختن چنین ایده‌ای سوق داد. 

ماندگاری عنوان کرد: موضوع اثر من قابلیت پرداخته شدن و روایت در مدت زمان ۲۰ دقیقه را هم داشت، اما هدفم به ترسیم کشیدن چنین موضوعی در مینیمال‌ترین حالت ممکن بود. می‌خواستم با موجزترین تصاویر و کوتاه‌ترین زمان، بیشترین حرف ممکن را بزنم. 

او درباره لوکیشن این فیلم کوتاه گفت: فیلمبرداری این اثر در شهر تاریخی یزد که زادگاه خودم است، صورت گرفت. به دلیل اینکه می‌خواستم به یک دغدغه جهان‌شمول در مقیاسی محلی بپردازم، زادگاهم را برای فیلمبرداری این اثر برگزیدم. 

ماندگاری گفت: ۹۰ درصد این اثر سینمایی مشتمل بر افترافکت است و کار جلوه‌های ویژه بسیاری دارد. من تصمیم گرفتم که اولین فیلم کوتاهم را در فضای اکسپریمنتال و تجربی بسازم و خود را در معرض ریسک قرار دهم. 

تبعیض نژادی در فضای مینیمال

این کارگردان درباره اسکار کوآلیفای شدن این دوره از جشنواره گفت: این اولین دوره‌ای است که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان رویداد مورد تایید آکادمی اسکار معرفی می‌شود. چنین رخدادی را اتفاقی بزرگ می‌دانم که می‌تواند باعث ارتقای اعتبار سینمای ایران شود. حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آرزوی هر فیلمسازی به شمار می‌رود و من بسیار خوشحالم که با تجربه ساخت اولین فیلم کوتاهم می‌توانم در این رویداد حضور داشته باشم. 

ماندگاری در پایان گفت: امیدوارم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هر روز بهتر از گذشته برگزار شود و تا سال‌های متمادی بر اعتبار و میزان موفقیت‌های روزافزونش اضافه شود. 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز