خبرگزاری کار ایران

موازی‌کاری انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی کار دست آژانس‌داران داد/ اعتراض به نحوه‌ی برگزاری یک جلسه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۹۷

در پی انتصاب وزیر جدید میراث و گردشگری جامعه حرفه‌ای خدمات مسافرتی و گردشگری ایران (در شرف تأسیس) نامه‌ای جهت جلوگیری از فعالیت انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با تغییر دولت و آغاز فعالیت وزرا، عزت‌الله ضرغامی در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صبحانه‌های کاری که با برخی فعالان حوزه گردشگری و روسای اصناف برگزار کرد که از قرار معلوم این امر به برخی شائبه‌ها دامن زده است. در این راستا جامعه حرفه‌ای خدمات مسافرتی و گردشگری ایران (در شرف تأسیس) طی نامه‌ای که در ۶ شهریور ۱۴۰۰ تنظیم شده است، خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت: احتراما اینجانبان روسا و نمایندگان قانونی انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای استان‌های متبوع بدینوسیله به استحضار می‌رسانیم تا تشکیل جامعه حرفه‌ای کشور، دبیرخانه موقتی از سوی اکثر استان‌های امضا کننده جهت پیگیری مطالبات فعالین در کشور ایجاد شده است و نمایندگان قانونی این دبیرخانه در کلیه جلسات و کمیسیون‌های تخصصی شرکت نمایند. لذا خواهشمندیم مراتب فوق جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از سوی برخی انجمن‌ها، بالاخص انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و مدیران فعلی این انجمن که از نام «ایران» در جهت معرفی خود به عنوان نماینده این حوزه در کل کشور سوءاستفاده بعمل آورده است. زیرا انجمن فوق جایگاه قانونی و مصوبات دولتی را به عنوان نماینده دفاتر کل کشور و استانها را ندارد در همین راستا از فعالیت انجمن فوق جلوگیری شود و مراتب به صورت رسمی به کلیه ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی ابلاغ گردد.

این نامه دارای ۱۹ مهر و امضا از سوی انجمن صنفی، انجمن حرفه‌ای و هیات موسس انجمن‌های برخی از استان‌های کشور است که نام استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، قم، کرمان، لرستان و… در پای این نامه به چشم می‌خورد.

موازی‌کاری انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی کار دست آژانس‌داران داد/ اعتراض به نحوه‌ی برگزاری یک جلسه

حرمت الله رفیعی (انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) بلافاصله پس از انتشار این نامه، در گفتگویی با ایلنا، با اشاره به بیش از ۶ دهه سابقه فعالیت این انجمن گفت: اگر نگاهی گذرا به امضاهایی که پای این نامه است بیاندازیم شاهد آن خواهیم بود که اولا تعداد محدودی از استانها پای نامه را امضا کرده‌اند، در ثانی برخی از استان‌ها مانند لرستان و البرز دوبار امضا کرده‌اند که یکبار در قالب انجمن صنفی و بار دیگر در قالب هیات موسس انجمن حرفه‌ای است.

او با اشاره به عضویت بیش از ۲ هزار دفتر خدمات مسافرتی در انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: آژانس‌دارانی از سراسر کشور در این انجمن عضو هستند و سالهاست هر چند ماه یکبار گردهم می‌آییم و درخصوص مسائل صنف گفتگو می‌کنیم.

رفیعی ادامه داد: زمانی که انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران شکل گرفت انجمن دیگری در این رابطه در کشور وجود نداشت. چالش‌های ما از زمانی آغاز شد که وزارتخانه میراث و گردشگری و متولی گردشگری درصدد ایجاد انجمن‌هایی تحت لقای خود برآمد و موازی کاری را باب کرد. این درحالی است که ذات انجمن‌های صنفی به خصوصی بودن آن‌هاست نه دولتی بودنشان. معاونت گردشگری طی چند سال گذشته درصدد دخالت در این خصوص برآمده درحالیکه این موضوع به دولت ربطی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز