خبرگزاری کار ایران

سلیمانی مطرح کرد:

حضور در بازار سرمایه موجب نظارت همگانی و عمومی بر شستا می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۲۲۸

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: عرضه اولیه شستا در بازار سرمایه در راستای اجرای سیاست های اصولی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شد.

 به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در راستای حضور شستا در بورس گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) متعلق به سازمان تأمین اجتماعی با سرمایه ثبتی 8000 میلیارد تومان یکی از بزرگترین نهادهای مالی کشور بوده که در برهه های مختلف زمانی نقش خود را به عنوان پیشرو در بسیاری از زمینه ها بخوبی ایفا کرده است که در آخرین مرحله آن نقش بسیار بزرگی در مبارزه با بحران کرونا و پیشبرد برنامه های مختلف مربوط به جهش تولید ایفا کرده است. امروز نیز با برداشتن تمامی موانع و با صبر، کوشش و تحمل مرارت های بسیار زیاد برای تمامی ارکان آن، می رود تا با عرضه بیش از 10% از سهام خود در بازار سرمایه، گام بزرگ و تحسین برانگیزی دیگری را بردارد.

وی اظهار داشت: شستا در این برهه زمانی و پس از سپری کردن بیش از 3 دهه فعالیت مستمر به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده و با تببین برنامه¬های مختلف در راستای اصلاح نظام بنگاه‌داری و بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها، تکمیل زنجیره ارزش، توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع هدف و ارتقای هم‌افزایی، بهره‌برداری موثر و بهینه از بازارهای مالی داخلی، حضور فعال در عرصه‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، بهره‌مندی از فرصت‌های بهینه محیط بین‌الملل، اصلاح و بهبود ساختارها و فرآیندهای حاکمیتی، مدیریتی و عملیاتی گام¬های بزرگ، عملیاتی و قابل تحسینی برداشته است.

مدیرعامل تاصیکو به ظرفیت های این شرکت نیز اشاره کرد و بیان داشت: شرکت سرمایه¬گذاری صدر تأمین نیز به عنوان هلدینگ تخصصی زیر مجموعه شستا در بخش معدن و صنایع معدنی نیز ضمن ایفای نقش پررنگ و مؤثر در عرصه فعالیت¬های معدنی کشور، سعی در حداکثرسازی منافع سهامداران خود دارد. هلدینگ صدر تأمین در حوزه¬های مختلف اعم از معادن و کانه¬های فلزی و غیر فلزی فعالیت گسترده¬ای داشته و مهمترین شرکت¬های موجود در سبد سهامداری هلدینگ شامل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات، معدنی املاح ایران، صنایع خاک چینی ایران، فراورده های نسوز، زغال سنگ پروده طبس، پشم شیشه ایران و صنایع مس شهید باهنر کرمان است.

وی به واگذاری چندی پیش صبا تامین وابسته به شستا اشاره کرد و گفت: در عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین حدود 2 میلیون نفر شرکت داشته که با در نظر گرفتن همین جمعیت به عنوان ناظران اقتصادی کشور می‌توان به درجه اهمیت و برزگی اقدام شستا پی برد. به بیان دیگر توسعه نظارت همگانی و عمومی بر شرکتها و نهادهای عمومی یکی از مهمترین دستاوردهای ورود شستا به بازار سرمایه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: عرضه اولیه شستا در بازار سرمایه در راستای اجرای سیاست های اصولی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شد که این مهم موجب دسترسی مردم به جزئیات عملکرد شستا و زیرمجموعه¬های این شرکت می شود و نظارت همگانی و عمومی را به همراه دارد.

وی حضور شستا در بازار سرمایه را یکی از سیاست های محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: وزیر کار همواره بیان داشته است که شستا در بازار سرمایه حضور پیدا می کند و این مهم نشان از توجه شخص وزیر به بورسی شدن شستا در راستای شفاف سازی و نظارت همگانی بر عملکرد و برنامه‌های این شرکت بزرگ دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز