خبرگزاری کار ایران

توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی به بازار اول فرابورس می‌رود

کد خبر : ۱۰۷۲۷۲

اعلام زمان دقیق ممکن نیست اما با توجه به اقداماتی که انجام شده است پیش‌بینی میشود، حداکثر تا پایان مهرماه جاری این اتفاق خواهد افتاد.

مطابق آگهی ثبتی صادره از سوی اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، از ۲۵ شهریورماه امسال نوع حقوقی شرکت از سهامی خاص به عام تبدیل شده است و شرکت در تعامل با سازمان بورس و شرکت فرابورس، فرآیند درج نام در تابلو را طی می کند.
به گزارش ایلنا، ‌ سید علیرضا عظیمی‌پور مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، با بیان این مطلب گفت: با توجه به سرمایه ۱۷۰ میلیارد ریالی این شرکت که بالاتر از ۱۰۰ میلیارد ریال است و نظر به اینکه در سه سال مالی آخر سودآور بوده است، لذا وارد بازار اول فرابورس خواهد شد.

وی مهمترین هدف سهامداران و مدیریت شرکت خوارزمی برای ورود به بازار فرابورس را استفاده از مزایایی دانست که قانونگذار برای شرکت‌های بورسی قائل است.

عظیمی‌پور با بیان اینکه با ورود به فرابورس، شرکت در حد اعتباری بالاتری قرار خواهد گرفت و می‌تواند از معافیت مالیاتی بهره ببرد و به تامین مالی پروژه‌های خود نیز بپردازد، اظهار داشت: از جنبه سهامداری نیز، طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری در فناوری‌اطلاعات مورد توجه سهامدار عمده ما یعنی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی قرار گرفته به طوری که سرمایه شرکت طی دو سال اخیر از ۳۰ به ۱۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه چه زمان وارد تابلو خواهید شد؟ تصریح کرد: اعلام زمان دقیق ممکن نیست اما با توجه به اقداماتی که انجام شده است پیش‌بینی میشود، حداکثر تا پایان مهرماه جاری این اتفاق خواهد افتاد.

عظیمی پور همچنین در خصوص اینکه چند درصد از سهام به صورت خرد عرضه می شود و آیا پس از آن معامله بلوکی هم صورت می گیرد یا خیر، متذکر شد: سیاست‌های مربوط به عرضه سهام و نحوه آن بر عهده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان سهامدار عمده شرکت است، اما باید بگویم که مطابق مذاکرات اولیه، سهامدار عمده متعهد شده است حداقل ۲۰ درصد از سهام را عرضه کند.

وی ادامه داد: عرضه مابقی سهام به صورت خرد یا بلوکی به شرایط بازار و تقاضا بستگی دارد و باید این نکته را اضافه کنم که سرمایه گذاری خوارزمی با ورود فناوری اطلاعات خوارزمی به فرابورس اولین شرکت خود را وارد بازار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در پایان خاطرنشان کرد: سهامدار عمده ما به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای علاقمند است سهامداران جدید که وارد شرکت می‌شوند همراهان دائمی باشند، بنابراین انتظار می رود قیمت سهام و مدیریت عرضه به گونه‌ای باشد که در میان مدت و بلند مدت، شاهد اضافه شدن سهامدارانی جدید و وفادار به جمع سهامداران حاضر شرکت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز