خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد:

اعمال محدودیت در خدمت رسانی مترو و ناوگان اتوبوسرانی شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۵۰۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت شهروندان، ضمن اعمال محدودیت در تعداد و زمان حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مترو نیز متوقف می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی زوربخش خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز از پنجشنبه ۲۲ اسفند و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خدمات رسانی مترو‌ شیراز متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا حجم مسافرین قطار شهری شیراز از یکصد هزار نفر در روز به ۲۰ هزار نفر کاهش یافته است که این خود ناشی از جدیت مردم شیراز در کاهش سفرهای غیرضروری شهری است، از این رو با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز فعالیت قطار شهری تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: حجم سفرهای شهری ناوگان اتوبوسرانی تا ۶۱ درصد کاهش یافته و بر این اساس برنامه زمانبندی حرکت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی محدودتر خواهد شد.

به گفته زوربخش، طی روزهای گذشته با کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی سفر با اتوبوس‌های درون شهری مواجه بودیم که این کاهش عصر سه‌شنبه ۲۰ اسفند به ۶۱ درصد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه این معاونت بر ضدعفونی تمام پایانه‌ها، اتوبوس‌های فعال و دوچرخه‌های اشتراکی نظارت دارد، افزود: تاکنون در سطح شهر شیراز دوچرخه های هوشمند اشتراکی طی 750 مرحله ضدعفونی در ۳۳ ایستگاه دوچرخه ضدعفونی شده است.

زوربخش با اشاره به بازدید شهردار شیراز از پایانه اتوبوسرانی شهید کاراندیش گفت: در نظر داریم با همکاری سایر دستگاههای ذیربط سفرهای بین شهری را کاهش دهیم و برای تحقق این مهم از صدور صورتحساب، و فعالیت دفاتر شرکتها مسافربری بین شهری خودداری خواهد شد.

زوربخش از عملکرد شایسته شهروندان شیرازی در همکاری با مدیریت شهری به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای غیر ضروری و کمک به شرایط قرنطینه تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز