خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی کشور:

جایگاه مسئولان ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است/ مغفول ماندن بخش آموزش در حوزه کارگری

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۴۳۵

رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی کشور با اشاره به اعتباربخشی و تعالی مسئولان ایمنی در سطح کشور گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته و جایگاه مسئولین ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ، امیر عباس پرکنی در جمع اعضاء کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ، ایمنی و بهداشت کار گفت : مرکز تحقیقات با چهار حوزه تخصصی از قبیل برنامه ریزی و سیاست گذاری حوزه ایمنی و بهداشت کار ، ایمن سازی محیط ،سالم سازی محیط کار ، سیاست گذاری و اجرای آموزش ایمنی راه اندازی شده است .

پرکنی افزود : با توجه به گستردگی موضوع و عدم تکافو امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی شاغل در مرکز ، دو سیاست سرلوحه اقدامات امور قرار گرفت که تشکیل گروه های تحقیقاتی ، اعتبار بخشی و تعالی جایگاه مسئولین ایمنی کشور بود .

وی افزود : درخصوص اعتبار بخشی و تعالی مسئولان ایمنی در سطح کشور اقدامات زیادی صورت گرفته و جایگاه مسئولین ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است .

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت : تشکل صنفی تخصصی مسئولین ایمنی با همکاری و حمایت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل یافته  و به عنوان یک زیر مجموعه از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایفای نقش می کند .

 پرکنی با بیان اینکه امروز مجموعه های کارگری و کارفرمایی با هم افزایی می‌توانند موضوع آموزش را به مقصد برسانند چرا که بخش آموزش مغفول مانده است.

وی افزود : اهتمام به یادگیری در بدنه انجمن صنفی مسئولین ایمنی و متخصصان موجود در این امر و آموزش جامعه هدف موجود در مجموعه ها ‌می‌تواند ایفای نقش انجمن صنفی در راستای صیانت از جامعه کار کشور باشد .

پرکنی در ادامه افزود : مرکز تحقیقات فصل نوینی را شروع کرده و سیاست ها و برنامه ریزی به صورت جدی دنبال می کند و بستر تفاهم نامه های زیادی آماده شده و اقدامات آنها صورت گرفته و بزودی شاهد اجرای آنها خواهیم بود .

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور همچنین  از رونمایی سامانه جامع آموزش ایمنی کشور در دی ماه سال جاری خبر داد .

سهراب مختاری مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه گفت : نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی بویژه تشکلات تخصصی مانند انجمن صنفی مسئولین حفاظت فنی و بهداشت کار بسیار زیاد است.

سهراب مختاری گفت : تا زمانی که تغییر رفتار فردی صورت نگیرد ، تغییر رفتار جمعی در راستای کاهش حوادث در کارگاه ها محقق نمی شود و این به دلیل تغییر نیافتن بینش متصدیان و مدیران بوده که بخشی ناشی از عدم آموزش های مناسب است و در این زمینه کلید اصلی کاهش حوادث پرداختن به آموزش موثر و کارآمد برای کارگران ، سرپرستان و کارفرمایان است که نقش هدایت و راهبری مرکز تحقیقات و تعلیمات  و حفاظت فنی و بهداشت کار در خصوص مراکز آموزشی دارای مجوز بسیار موثر است .

مختاری همچنین از آمادگی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان فارس برای هر‌گونه همکاری برای استاندارد سازی مکان و تجهیزات استاندارد و همخوانی آنها با محتوای آموزشی مدرس ها و بازآموزی مدرسین و رتبه بندی آنها خبر داد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز