خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

۳۲هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی دانشجو هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۴۲۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۲هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی دانشجو هستند که شهریه آنها برای دانشگاه آنها تا پایان دوره کارشناسی ارشد به‌صورت کامل پرداخت می‌شود و در دوره دکترا نیز از کمک‌هزینه چهار میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، وحید قبادی دانا در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای اجرایی کردن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزود: این قانون با بودجه‌ای ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در سال، تدوین شد که در حال حاضر این رقم ۲۲ هزار میلیارد تومان است؛ اما خروجی بودجه تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده که درعمل تاکنون صفر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حرکت به سوی دولت الکترونیک ادامه داد: تمام پرداخت‌های این سازمان به صورت الکترونیکی ثبت می شود؛ در همین زمینه پیش از این از تعداد مددجویانی که در  مراکز مختلف این سازمان نگهداری می‌شدند اطلاع جامعی در دسترس نبود اما از طریق سامانه ظرف یک ماه این اطلاعات را از سراسر کشور جمع آوری کردیم.  

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر در سراسر کشور در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، افزود: از این تعداد تنها برای ۳۹ هزار نفر یارانه پرداخت می‌شود و برای ۸ هزار نفر باقیمانده تقاضای تامین یارانه کرده‌ایم.

قبادی دانا با اشاره به اینکه میزان یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته از ۶۴۰ هزار تومان به ۷۷۰ هزار تومان افزایش یافت،گفت: این مبلغ به ۹۲۰هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۶هزار کودک در مراکز شبه خانواده یا خانواده‌ جایگزین زندگی می‌کنند که مبالغ یارانه و امدادشان به کارت خودشان واریز می‌شود؛ همچنین پرداخت حق پرستاری برای ۲۶ هزار بیمار ضایعه نخاعی در حال پرداخت است.

قبادی دانا با اشاره  به پیر شدن جمعیت افزود: فزونی جمعیت در حال حاضر  ۱.۲۴ درصد است؛ درحالیکه این میزان برای جمعیت سالمند ۳.۶ درصد است؛ بنابراین اگر امروز ده درصد جمعیت ما سالمند باشد، در سال ۱۴۳۰ به ۲۶ درصد خواهد رسید؛ از همین رو ضروری است از هم‌اکنون برای ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها، مناسب‌سازی، استقلال از نظر بیمه و درآمد، میزان مشارکت اجتماعی در خانواده، تربیت نسل و همچنین کرامت و شأن انسانی برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در آینده با سونامی سالمندی مواجه نشویم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: گزارش تلاش‌ها برای عملی کردن این قانون به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شده است؛‌ همچنین تاکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵ بار نامه ابلاغ این قانون را امضا کرده؛ اما هر بار به دلیل نبود نقدینگی انجام نشده است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه معلولان اسطوره‌های تلاش و اراده هستند، عنوان کرد: در سال جاری ۳۳ تن از افراد تحت پوشش این سازمان موفق به کسب رتبه زیر هزار در کنکور سراسری شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم از تلاش‌های سید مرتضی موسوی قدردانی کرد و سید محمدصادق کشفی‌نژاد با عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز