خبرگزاری کار ایران

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت؛

افتتاح ۲ پایگاه سلامت در شیراز / پوشش خدمات رسانی به تمامی جمعیت استان به کمک پایگاه‌های سلامت

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۰۴

در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار شیراز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دو پایگاه سلامت در شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، پنجم شهریور، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، پس از حضور استاندار فارس و رئیس دانشگاه در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت میرزایی، از مراکز زیرمجموعه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، دو خدمت جدید دیگر به مجموعه این مرکز بهداشت پیوست.

این پایگاه سلامت واقع در بوستان جنت شیراز، حدود هزار و سیصد نفر از مردم این منطقه را تحت پوشش دارد.

در این پایگاه سلامت با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، خدماتی نظیر مراقبت های کودکان و نوزادان، واکسیناسیون، مراقبت های مادران باردار و سالمندان به مردم ارائه می شود.

فرماندار شیراز در این آئین، بهره برداری از این خدمت جدید عرصه سلامت را ارزشمند خواند و گفت: خدمات بسیار ارزشمندی، به ویژه مراقبت های بهداشتی، برای رده های سنی مختلف در این پایگاه ها پیش بینی شده است.

امیری افزود: علاوه بر خدمات طرح پزشک خانواده به مردم در حوزه بهداشت و سلامت، به کمک این پایگاه ها اطمینانی ۱۰۰درصدی حاصل شده است که تمامی جمعیت، تحت پوشش خدمات بهداشتی دولتی قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در زمینه بهداشت و سلامت، در مقایسه با کشورهای هم ردیف خود، جلوتر هستیم.

بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با مثبت ارزیابی کردن راه اندازی این پایگاه سلامت در یکی از بوستان های بزرگ شیراز، گفت: این امر موجب می‌شود تا مراجعان به این فضای سبز، در کنار اوقات فراغت و سرگرمی، از خدمات آموزشی و بهداشتی نیز بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به گسترش شهرها و موج شهرنشینی، بر ضرورت توسعه خدمات سلامت در تمامی مناطق و دسترسی آسان به این خدمت، با گسترش زیرساخت ها و خدمات، تاکید کرد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به پوشش ۸۶ درصدی برنامه پزشک خانواده در استان، راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت را تلاشی برای خدمات رسانی به ۱۴ درصد باقیمانده جمعیت و ارائه مراقبت های سلامت به این گروه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز