خبرگزاری کار ایران

بعد از ۱۴ ساعت تلاش بی وفقه آتش‌نشانان؛

آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز مهار شد/ خطر از بیخ گوش گذشت/ مسدود بودن خیابان رودکی تا اطلاع ثانوی/ ورود دستگاه قضایی به ماجرا

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۶۴

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش نشانان موفق شدند آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز را بعد از ۱۴ ساعت و نیم مهار کنند.

محمدهادی قانع بامداد امروز یکشنبه-13مردادماه-  در جمع خبرنگاران،افزود: فرونشاندن آتش هتل آسمان به طور کامل انجام شده اما باز به دلیل اینکه مجددا آتش سوزی ایجاد نشود ماموران آتش نشانی تا ساعات آینده در این محل حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از بامداد یکشنبه بحث ایمن‌سازی این محل در دستور کار ماموران آتش نشانی است تا بتوان وضعیت پایداری و ایمنی سازه هتل آسمان را بررسی کرد.

براساس این گزارش هتل آسمان شیراز حوالی ساعت ۱۱  شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ دچار حریق شد و با طولانی شدن روند اطفای آتش سوزی بیم ناپایداری و سقوط این سازه ۱۸ طبقه می‌رفت که براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استانداری فارس برای پیشگیری از هرگونه رخدادی دستور تخلیه همه  منازل و هتل‌های اطراف هتل آسمان صادر و این کار انجام شد.

خیابان رودکی تا اطلاع ثانوی مسدود است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز اعلام کرد: خیابان رودکی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

دکتر زوربخش گفت: به دلیل حریق هتل آسمان، خیابان رودکی تا اطلاع ثانوی برای انجام بهتر عملیات امدادرسانی مسدود خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: از همشهریان و رانندگان محترم تقاضا داریم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی تردد عابران پیاده در این محدوده را نیز به لحاظ ایمنی در شرایط کنونی خطرناک توصیف کرد و افزود: از عابران پیاده و ساکنان محدوده محل آتش‌سوزی نیز خواهشمندیم از تردد در این محدوده تا پایان کامل عملیات و اعلام بعدی خودداری کنند.

ورود دستگاه قضایی به آتش سوزی هتل

رئیس کل دادگستری فارس درباره آتش‌سوزی هتل آسمان گفت: دستورهای قضایی لازم برای پیگیری حادثه آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز صادر شده است .

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در این باره گفت: اولویت مجموعه قضایی در این حادثه،‌همکاری با نهادهای دیربط در راستای مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه بروز حادثه معاونان دادستان شیراز در راستای انجام مسئولیت های قضایی در محل حادثه حضور داشته اند گفت: با هماهنگی مقام قضایی دستورهایی در جهت تخلیه منازل و هتل های مجاور و انتقال گردشگران به نقاط امن صادر شده است و نیروهای انتظامی امنیت اماکن تخلیه شده را بر عهده گرفته اند.

وی تصریح کرد : پس از سپری شدن ساعات بحرانی و با تشکیل پرونده قضایی و پیگیری های کارشناسی، ابعاد حادثه آتش سوزی این هتل بررسی خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  انبارکردن بیش از ۲ هزار تشک فنری در طبقه منفی ۲ در کنار مواد قابل اشتعال مانند گازوئیل، تینر و کپسول گاز آتش سوزی هتل آسمان در خیابان رودکی شیراز را ایجاد کرد و هنوز  مقصران احتمالی حادثه شناسایی نشده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز