خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس خبرداد:

خسارت سیل فروردین ماه به کشاورزان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۵۶۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تخصیص 70 میلیارد ریال کمک بلا عوض به کشاورزان، باغداران، دامداران آسیب دیده از سیل فروردین امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه راوبط عمومی و امور بین‌المل استانداری فارس، محمود رضایی کوچی، بیشترین خسارت ناشی از سیل  استان را مربوط به شهر شیراز با مبلغ بر آورد 438 میلیارد ریال در صدر و خسارات وارد شده به کل استان را دو هزار و 421 میلیارد ریال اعلام کرد. 

وی افزود: دولت بصورت میانگین 30 درصد این خسارات را از طریق کمک بلا عوض و مابقی را به روشهای مختلف از جمله وامهای کم بهره، معافیت‌های مالیاتی و بانکی، پرداخت غرامت به بیمه شدگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مشارکت مالی در بازسازی جاده ‎ های دسترسی، ایستگاه ‎ های پمپاژ، کانال ‎ های آبیاری و قنوات جبران  می‌کند. 

معاون عمرانی استاندار فارس از اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و همچنین سازمان جهاد کشاورزی که با تلاش بی وقفه خود ضمن وارد کردن اطلاعات به سامانه سجاد  موجبات دسترسی بهتر به اطلاعات و توزیع عادلانه اعتبارات را فراهم کزدند، تشکر و قدردانی کرد. 

رضایی سیل امسال را یک آزمون مدیریتی و اجتماعی خاص ذکر و عنوان کرد: در شرایط تحریم ابرقدرتهای زورگو و ایجاد مشکلات شدید اقتصادی برای مردم و دولت نه تنها دولت در بر آورده کردن وعده‌های خود ناتوان نماند، بلکه با درک متقابل از مشکلات توسط مردمی که زودتر از دولت در صحنه کمک رسانی و امداد حاضر شدند، همراهی  بین دولت و مردم به بیشترین سطح خود رسید .

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی  این اعتبارات در اسرع وقت از طریق سیستم بانکی کشور و بر اساس اطلاعات و آمار جمع آوری شده از خسارت دیدگان بزودی در اختیار آنها قرار گیرد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز