خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید در گفت و گو با ایلنا:

دست تندرویان همیشه بر روی ماشه قرار دارد/ قبول دارم که در برخی موارد خوب عمل نکردیم/ ناکارآمد نشان داد‌ن دولت هم اشتباه بزرگی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۱۴۲

عضو فراکسیون امید با یبان اینکه بی شک دولت پنهان در کشور وجود دارد ، گفت: دست عوامل تندرو در همه شرایط و مقاطع زمانی بر روی ماشه قرار دارد و این افراد در همه شرایط بدون در نظر گرفتن مصالح در تلاشند تا درون جامعه تنش ایجاد کنند.

علی اکبری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه بسیاری از افراد در فراکسیون‌های مختلف مخالف کاندیداتوری جناب عارف برای ریاست مجلس بودند افزود: نشان دادن ظرفیت فراکسیون امید به جامعه یکی از اهداف کاندیدا شدن رئیس فراکسیون برای سومین دوره انتخابات ریاست مجلس بود.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه باید پذیرفت که فراکسیون امید اکثریت مجلس را در اختیار ندارد گفت: زمانی که جناب عارف کاندیدای ریاست مجلس شد اعضای فراکسیون به خوبی می‌دانستند که وی نمی تواند اکثریت آرا را کسب کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: جامعه باید ضمن آگاهی از ظرفیت و پتانسیل فراکسیون امید در مجلس، متناسب با پتانسیل این فراکسیون از نمایندگان اصلاح طلب و عضو فراکسیون انتظار داشته باشد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه فراکسیون امید در مواردی مانند استیضاح، رای آوری،FATF ، و .... توانسته موفق عمل کند ادامه داد: باید پذیرفت که در بسیاری از مواقع هم نتوانستیم موفق عمل کنیم.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه مطرح شدن موضوع بازگشت و شفاف سازی اموال نامشروع نمایندگان از موضوعات مهم مد نظر نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب بود گفت: با بررسی از لیست نمایندگانی که موافقان این طرح بودند متوجه می شویم چند نفر از نمایندگان اصولگرا هم موافق این طرح هستند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برجسته شدن اسامی نمایندگان اصلاح‌طلب که مخالف این طرح بودند شیطنت‌هایی است که توسط شبکه‌ها و فضای مجازی انجام می شود افزود: بعضی از حقوقدانان و افرادی که در چند دوره نمایندگی در مجلس را دارند با این طرح مخالفند.

دست تندرویان همیشه بر روی ماشه قرار دارد/  قبول دارم که در برخی موارد خوب عمل نکردیم/ ناکارآمد نشان داد‌ن دولت هم اشتباه بزرگی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هنوز به صورت کامل بررسی نشده ، ادامه داد: افراد و نمایندگانی که با مسایل قضایی آشنایی کامل دارند همواره اذعان دارند که قانون موجود به مراتب قوی‌تر از این طرح است چرا که آنها بر این باورند که تصویب این قانون می‌تواند در تعارض با قوانین گذشته قرار می گیرد.

اقدامات هنوز کافی نیست

این نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در کشور  فعالیت‌های سیاسی بین‌المللی انجام می‌دهند، افزود: بسیاری از اتفاقات در بخش اقتصادی و فرهنگی خارج از دولت در حال انجام است و فعالیت دولت پنهان در بخش‌های اقتصادی بسیار گسترده است، این در حالی است که اگر مشکلی پیش بیاید  مجلس و دولت باید پاسخگوی  آن باشند.

اکبری با بیان اینکه به‌رغم تلاش‌های انجام شده برای حذف اختصاص بودجه بعضی از این نهادها، اما هنوز این اقدامات  کافی نیست ، افزود: اگرچه در برخی مسائل ملی و بین‌المللی حرف نهایی باید توسط یک نفر زده شود اما متاسفانه شاهدیم که نهادهای مختلفی به این بخش ورود پیدا می کنند و مشکلات در این باره هنوز  وجود دارد و معتقدم باید با تفویض اختیارات به افراد مسئول به اصل پاسخگویی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دست عوامل تندرو در همه شرایط و مقاطع زمانی بر روی ماشه قرار دارد گفت: این افراد در همه شرایطی بدون در نظر گرفتن مصالح و واقعیت ها در تلاشند تا درون جامعه تنش ایجاد کنند.

اکبری با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و کشور ایران بیش از هر چیز به امید و آرامش نیاز دارد ادامه داد: اگرچه مشکلات عدیده ای در کشور وجود دارد اما نا کارآمد جلوه دادن دولت، نظام، مجلس و .... اشتباه بزرگی است که متاسفانه در حال انجام است.

ساز و کاری برای  انتخابات آینده نداریم

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه بررسی و ساز و کار انتخابات آینده به صورت رسمی هنوز در دستور کار فراکسیون امید قرار نگرفته است افزود: اگرچه صحبت هایی در گوشه و کنار برای انتخابات آینده مطرح می شود اما به نظرم در انتخابات آینده مجلس ارائه لیست در دو جناح سیاسی اصلاح طلب و اصوگرا  خیلی تاثیر گذار نبوده  و حتی شانس افراد مستقل بالاتر از دو جناح باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز