خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون روستایی فارس مطرح کرد:

آمار دقیقی از دام های استان موجود نیست/ طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در فارس آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۷۵

مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان دام موجود در فارس وجود ندارد اما با اجرای این طرح و پلاک کوبی دام ها می توان به این آمار دست یافت.

به گزارش ایلنا، هدایت الله رحیمی در همایش هویت گذاری دام‌های استان گفت: هدف از اجرای طرح هویت گذاری دام را به دست آوردن آمار دقیق و به روز از تعداد دام های سبک و سنگین در استان است.

وی گفت: از اطلاعات به دست آمده هویت گذاری دام می توان برای تنظیم بازار ، توزیع نهاده های دامی ، تعیین میزان تولیدات دامی از جمله شیر و گوشت ، مدیریت بخش دام پروری و روابط تجاری در سطح استان و ملی بهره برد .

به  گفته وی اطلاعات به دست آمده از اجرای این طرح همچنین می تواند به سیاست گذاران و مدیران برای برنامه ریزی بهتری در این حوزه کمک کند.

مدیر کل تعاون روستایی فارس  با بیان اینکه در فاز اول این طرح، 8 میلیون پلاک توسط اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران فارس تهیه شده است؛ عنوان کرد: این پلاک ها بر روی دام های استان نصب خواهد شد و در این پلاک های نوع دام ، منطقه حضور دام ثبت می شود .

به گفته  رحیمی در سامانه اطلاعاتی این طرح ملی تغییر و تحولاتی که از مزرعه تا بازار برای دام ها رخ می دهد، ثبت می‌شود و از آن برای برنامه ریزی آینده استفاده خواهد شد.

 وی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح ستاد مبارزه با کالای قاچاق نیز اجازه جابه جایی دام بدون  پلاک را نخواهد داد  و اگر صاحب آن تکلیف آن را مشخص نکرد جز کالای قاچاق محسوب می شود.

به گفته رحیمی همچنین کشتارگاه ها نیز با اجرای طرح پلاک کوبی بیشتر کنترل می شوند و سلامت مردم بهتر تامین  خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز