خبرگزاری کار ایران

فاصله ارزی ایران و دیگر کشورها گردشگری سلامت را تهدید می کند/لزوم برند سازی واقعی در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۹۱۶

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس با بیان اینکه بیش از 60 درصد مشاغل ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگری دارند گفت: فاصله ارزی بین ایران و کشورهای دیگر، فرصت هست البته در بخش سلامت به تهدید تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا محسن رستگاری در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌ها و اهداف این شرکت در راستای حرفه‌ای‌گری در گردشگری پرداخت و گفت: مهندسی مجدد در ساختار کسب و کار حوزه گردشگری هدف اصلی است که در سال 98 دنبال می‌شود. 

وی افزود:  گردشگری به دلیل ارتباطی که با مردم دارد، فراصنعت است بطوریکه برای رسیدن به این هدف و چشم‌انداز برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی می‌شود که ایجاد کسب و کار جدید در این حوزه  و حمایت از مجموعه‌های فعال که در حال حاضر دچار مشکل شدند، از جمله اقدامات است که باید انجام شود. 

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس خواستار نگاه ویژه و تخصصی به گردشگری شد وافزود: علاوه بر داشتن دید علمی، باید بین دستگاه‌ها و فعالان عرصه گردشگری یکپارچگی وجود داشته باشد که تعریف اهداف مشترک می‌تواند به این موضوع کمک کند. 

رستگاری با اشاره به اینکه برندسازی واقعی از دیگر اهدافی است که برای توسعه گردشگری در فارس باید مدنظر قرار گیرد، گفت: امروز نیازها و خواسته‌ها در عرصه گردشگری تغییر کرده و باید این تغییرات در توسعه لحاظ کرد. 

وی با بیان اینکه می‌توان شیراز را به عنوان شهر صمیمی معرفی کرد، افزود: برای این عنوان باید شناخت کافی نسبت به مولفه‌های این عنوان داشت و برای شناخت هم باید دیتا و اطلاعات لازم را جمع‌آوری و بر مبنای آن عمل کرد. 

وی خاطر نشان کرد: باید آگاه سازی برای مردم ایجاد شود و شیراز و فارس به سمت برندسازی برود، همانطور که ترکیه این کار را انجام داد و اگر امروز بخواهیم شیراز و فارس به یک مقصد گردشگری بدانیم باید یک سازمان مدیریت مقصد ایجاد شود و برای نیل به این هدف سوق داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز