خبرگزاری کار ایران

مدیر فناوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیش از ۸۵ درصد پیوند کبد در یک ساله اول موفقیت آمیز است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۳۴

مدیر فناوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد پیوند کبد در یک ساله اول موفقیت آمیز است؛ گفت: بیشترین مشکلات پیوند عضو در ۶ ماه و یک سال اول زندگی است و هرچه زمان بگذرد سازگاری عضو با بدن بیشتر می شود.

به گزارش ایلنا سیاوش غلامی در نشست خبری با اشاره به نام گذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به نام روز ملی اهدا عضو ، اهدا زندگی؛ تعداد بیماران پیوندی در صف انتظار را نزدیک به هزار نفر بیمار پیوندی در استان بیان و افزود: براساس لیست انتظار  نزدیک ۵۰۰ بیمار در پیوند کبد؛  ۳۰۰ بیمار کلیه، ۵۰ بیمار پیوند قلب، ۶۰ بیمار پانکرانس و ۲۰ پیوند روده داریم.

به گفته غلامی اولین پیوند کلیه از مرگ مغزی در سال ۱۳۷۰ در شیراز انجام شد که بیش از آن نیز در سال ۱۳۴۷ اولین پیوند داشتیم و همچنین از سال ٧٢ تا پایان فروردین ٩٨ حدود چهار هزار و ٩٣٣ پیوند کبد در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه روز ملی اهدا عضو  با هدف فرهنگ سازی و آگاهی سازی در مورد پیوند از مرگ مغزی است؛ تصریح کرد: قبل از اینکه خانواده ای دچار مرگ مغزی شود باید اگاهی سازی  و فرهنگ سازی شود.

مدیر فناوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در بهترین مراکز دنیا بیش از ۴۰ درصد بیماران قبل از اینکه عضو مناسب پیدا کنند در لیست انتظار فوت می کنند؛ یادآور شد: با اهدا عضو حداقل ۶ عضو قلب، کلیه، کبد، روده، پانکراس و روده کوچک است که با اهدا آن ۸ نفر را می توان از مرگ حتمی نجات دهیم و در برخی پوست، غضروف و تاندون در بهبود بیماران موثر است.

مدیر فناوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیراز در پیوند اعضا پیشرو است؛ عنوان کرد:  سالانه بیش از ۹۰۰ پیوند مختلف در بیمارستان پیوند ابن سینا انجام می شود که  طی۳ سال متوالی در پیوند  یک مرکز در دنیا اول هستیم.

غلامی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار نفر کارت اهدا عضو از طریق انجمن حمایت از بیماران کلیوی دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز