خبرگزاری کار ایران

طبق مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان انجام شد:

معافیت واحدهای کسب، پیشه و تجارت استان از پرداخت عوارض تابلوهای معرف

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۴۹

بر اساس مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس، واحدهای کسب، پیشه و تجارت استان از پرداخت هر گونه عوارض جهت تابلوهای فروشگاه ها که معرف کالاهای تولیدی استان باشد، معاف شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، بر اساس مصوبه بیستمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در تاریخ دوم خردادماه سال 97؛ موضوع مطالبه عوارض از تابلوهای واحدهای تولیدی استانی بر سر در فروشگاه‌ها، واحدهای کسب ، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز لغو شد.

همچنین با عنایت به ابطال بندهایی از مصوبات راجع به عوارض نصب تابلو سردرب فروشگاه ها و واحدهای کسب و پیشه توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری هیچگونه وجهی در این خصوص مطالبه نمی شود و تنها مازاد بر تابلوهای منصوبه که از آن فضا بیشتر باشد؛ همانند سایر مقررات شورای شهر به قوت خود باقی است و شهرداری مجاز به دریافت وجه آنها است.

پیش از این نیز  جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز گفت: شهرداری و شورای شهر باید یاری گر تولید باشد و تا جایی که امکان دارد واحدهای تولیدی استان را از پرداخت عوارض های مختلف معاف کند تا زمینه حفظ و رونق واحدهای تولیدی استان رشد کند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز اقتصاد کشور تولید نیاز به حمایت همه بخش ها دارد تا سرپا بماند افزود: انتظار بخش خصوصی از شهرداری و شورای شهر شیراز کمک به توسعه اقتصادی استان است که تحقق این مهم، منافع همه مردم را به دنبال دارد.

رازقی اظهارداشت: در گذشته موضوع تولید مورد بی توجهی قرار گرفته و همواره ایجاد اشتغال مورد توجه بوده است در حالی که تولید پایدار، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و در صورت توجه به بخش صنعت و تولید استان شاهد مشکلات کمتری بودیم.

وی اضافه کرد: تعامل اتاق بازرگانی با شهرداری و شورای شهر شیراز می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان و شیراز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز