خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه مطرح کرد:

آلودگی کپکی مواد لبنی سنتی حدود 100 برابر محصولات لبنی صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۶۵

استاد دانشگاه آزاد سروستان گفت: در تهیه کشک به شیوه سنتی، این محصول در معرض آفتاب مستقیم قرار می گیرد، حال آنکه نور خورشید بخش اعظمی از ویتامین موجود در کشک را از بین خواهد برد. از طرفی آلودگی کپکی مواد لبنی سنتی حدود 100 برابر محصولات لبنی صنعتی است.

به گزارش ایلنا  حنانه لشکری در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه در ایران ما یک فرهنگ غذایی متنوع داریم و با توجه به آداب، رسوم و آئین ها، محل زندگی و ... ذائقه ها نیز متفاوت است گفت: باید مردم بدانند که آنچه طعم مواد لبنی را تعیین می کند، میزان فعالیت میکروبی در ماده غذایی است، طعم تند و تیز و مورد پسند در مواد لبنی تهیه شده به شیوه سنتی، به دلیل افزایش فعالیت میکروبی در یک محیط مغذی است.

 حنانه لشکری افزود: در مواد لبنی سنتی به دلیل چربی بالا، شاهد طعمی متفاوت هستیم و این طعم را نمی توان در مواد لبنی صنعتی دنبال کرد؛ پنیری نظیر لیغوان سنتی، با شیر گوسفندی و چربی بالا تولید می شود بنابراین تولید کنندگان صنعتی نمی توانند این طعم را ایجاد کنند چون پایه پنیر در این شرکتها، شیر گاو است نه گوسفند.

وی خاطر نشان کرد:  امروز متاسفانه شاهد اثرات سوء رسانه روی مواد غذایی به ویژه در صنعت گوشت هستیم، اینگونه القا شده که محصولات سنتی اصیل بوده و محصولات صنعتی با تقلب تولید می شود، این موضوع هم به تولید ملی هم به رونق تولید هم به سلامت جامعه زیان زده و خواهد زد.

لشکری با اشاره به اینکه کشک سنتی کاملا در برابر آفتاب قرار میگیرد و موادغذایی با ارزش خود و حساس به آفتاب خود از جمله ویتامین‌های گروه "ب" را از دست میدهد، ادامه داد: احتمال ایجاد فساد در کشک‌های سنتی بالاست ولی در محصولات صنعتی بدلیل نظارت‌ها و رعایت استانداردهای غذایی در آن‌ها و آزمایشات مکرر کنترل کیفی امکان تقلب در آنان وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز