خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر شیراز؛

طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهر شیراز تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۱۲

طرح تفصیلی مدیریت پسماند شیراز مشتمل بر ۱۳بند و ۸۵ ردیف در سه بخش گزارش نهایی، خلاصه گزارش مدیریتی و جمع بندی هزینه ها(مجموعا ۲۳جلد ) در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز تصویب شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، این طرح تفصیلی با هدف تعیین وضعیت مطلوب شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند متناسب و تدوین برنامه ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای حرکت از وضع موجود به سوی وضع مطلوب، بهبود سیستم مدیریت پسماند در شیراز، تعیین اختصاصات محیط‌های انسانی و طبیعی این شهر، تبیین خصوصیات کلیدی و تاثیرگذار شهر شیراز بر فرایند مدیریت پسماند و تبیین وضعیت فعلی شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند و ارائه ضوابط تهیه و تدوین شده است.

سیروس پاک فطرت عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: این طرح شامل برنامه‌های اجرایی، عملیاتی و همچنین پروژه‌های جداسازی زباله از سال ۹۱ در شهرداری شیراز با مشارکت دانشگاه‌های مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم مقیمی رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری نیز گفت: این طرح با استقبال از پیشرفته‌ترین سیستم‌های مدیریت پسماند و آخرین فناوری‌های موجود در زمینه کاهش تولید زباله، جمع آوری، بازیافت، دفن و انهدام انواع زباله تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به فرهنگ‌سازی نیز توجه کرده است، خاطرنشان کرد: در طرح مدیریت پسماند انواع پسماندهای عفونی، خانگی، صنعتی و ساختمانی از مبدا تا مقصد و پس از دفن نیز با هدف حفظ محیط زیست و ارتقا سلامت جامعه در بر می‌گیرد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز