خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی روز شوراها در شیراز مطرح شد ؛

این روزها نمایندگان وظیفه شورای شهر را انجام می دهند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۸۴

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این روزها اغلب نمایندگان مجلس به جای عمل به وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری و تصمیم گیری‌های کلان؛ وظایف شوراهای شهر و حضور بین مردم محلات را انجام می‌دهند که قطعا برای جذب رای است .

به گزارش ایلنا سیدعبدالرزاق موسوی در همایش روز ملی شوراها در شیراز با اشاره به اینکه نقش شوراها در توسعه کشور منحصر به فرد است ادامه داد: این در حالی است که هیچ مجموعه و فردی نمی‌تواند این نقش را ایفا کند. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شیراز خاطر نشان کرد:  هم بزرگان کشور و هم قانون اساسی بر جایگاه و نقش شورا تاکید داشته و این نقش را مهم و اثرگذار دانسته‌اند اما برخی موانع درونی و بیرونی اجازه نداده که شوراها به رسالت و وظایف اصلی خود آنگونه که باید عمل کنند. 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی فرصت مناسبی برای بازنگری فلسفه وجودی شوراها و اینکه شوراها تا چه حد در عمل به وظایف‌شان موفق بوده‌اند، هست . 

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد:به‌رغم همه موفقیت‌ها و اقدامات به‌نظر می‌رسد آنگونه که باید جایگاه و فلسفه وجودی شوراها در کشور شناخته نشده است . 

وی با اشاره به اینکه قانون تاکید کرده که شوراها گزارش عملکردشان در همه بخش‌ها را باید به مردم ارائه دهند گفت: ما در شورای شهر شیراز هنوز نتوانسته‌ایم شهرداری را مجبور کنیم که اطلاعات مربوط به شفاف سازی‌ها را که مصوبه شورا است بر روی سایت قرار دهد . 

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد:  مدیران، شوراها را محدودکننده صلاحیت و اختیارات خود می‌دانند . 

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها یکی از موانع درونی عمل شوراها به وظایفشان، پی نبردن شوراها به نقش و جایگاه‌شان است بر شمرد و افزود: ما شوراییان افکار عمومی را رها کرده‌ و نتوانستیم پاسخگوی مردم باشیم و عملکرد خود را برای آنها شفاف سازیم .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز