خبرگزاری کار ایران

مهرزاد مویدی مطرح کرد:

پیمانکاران مبلغ زیادی از سرمایه های استان را هدر می دهند/ 90 درصد کارگران شهرداری زیر نظر پیمانکاران است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۲۰

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه پیمانکاران مبلغ زیادی از سرمایه های استان و کشور را در حد فاصل پولی که از کارفرما دریافت و به کارگران می پردازند هدر می دهند گفت: این در حالیست که این قشر تنها نقش واسطه دارند بدون اینکه در این سال ها توانسته باشند شغل ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا مهرزاد مویدی در نشست شورای کارگری استان با استاندار فارس با بیان اینکه نقش پیمانکاران در روابط بین کارفرما و کارگر و کارخانجات  کجاست گفت: در حال حاضر نیازی نیست که فردی به عنوان پیمانکار به عنوان واسطه مبلغی پول را از کارفرمایان بگیرد و در قالب حقوق به کارگران بپردازد.

مویدی کارگران بازنشسته به دلیل پایین بودن حقوق و مزایا به ناچار دوباره وارد بازار کار می شوند ادامه داد: 5 تا 10 درصد شاغلین زود تر از موعد بازنشست می شوند دوباره مشغول به کار می شوند این در حالیست که کارخانه ها و شرکت ها به دلیل نپرداختن حق بیمه از بازنشستگان استفاده می کنند و از اشتغالزایی جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت ورودی افراد با خروجی آن با هم همخوانی ندارد ادامه داد: میزان ورودی کم و در مقابل خروجی افراد و بازنشسته ها به شدت افزایش یافته است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس بیان کرد: با بررسی از نیروها و کارگرانی که در شهرداری فعالیت می کنند متوجه می شویم که بیش از 90 درصد کارگران شهرداری زیر نظر پیمانکاران است.

مویدی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری پروژه های خود را از طریق مناقصه واگذار می کند بنابراین پیمانکاران برای اینکه بتوانند برنده شوند حداقل قیمت و حقوق را به شهرداری پیشنهاد می دهد در نتیجه پیمانکاران در جهت کسب منافع مبلغی از حقوق کارگران را بر می دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز