خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صمت خبر داد:

صدور 1615 فقره جواز تاسیس صنعتی ، سال گذشته در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۴۶

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از صدور تعداد 1615 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 135 هزار میلیارد ریال در سال 1397 خبرداد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رضا زاده گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی این سازمان با هدف توسعه سرمایه گذاری در بخش صنایع استان در سال گذشته تعداد 1615 فقره جواز تاسیس صنعتی  با پیش بینی سرمایه گذاری  بیش از 135 هزار  میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بیش از 25  هزار  نفر صادر شد.

فریبرز رضا زاده  افزود : جواز‌های تاسیس صنعتی صادر شده در زمینه‌ محصولات کانی غیر فلزی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی  ، ساخت ماشین آلات و تجهیزات است.

رضا زاده  اضافه کرد : در مدت زمان مذکور تعداد 296 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با میزان سرمایه گذاری  بیش از 29  هزار میلیارد ریال صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه در سال گذشته با صدور 296 فقره پروانه بهره بهرداری صنعتی تعداد  سه هزار و  465  نفر فرصت شغلی ایجاد شده است،این واحدها در زمینه رشته‌های مختلف صنعتی با عناوین محصولات غذایی و آشامیدنی، سایر محصولات کانی غیرفلزی و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

رضا زاده افزود: در بین پروانه های صنعتی صادره سال گذشته در استان، بخش محصولات از لاستیک و پلاستیک-محصولات غذایی و آشامیدنی-سایر محصولات کانی غیر فلزی- ساخت مواد و محصولات شیمیایی ، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است و از نظر اشتغال نیز، بخش محصولات از لاستیک و پلاستیک از کل اشتغال استان دارای بیشترین میزان  اشتغال در بین کل صنایع است.

سرپرست  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز از صدور 38 فقره پروانه بهره بهره داری معدن در سال 97  خبر داد و گفت: تعداد 38 فقره پروانه بهره برداری معدنی با ظرفیت استخراج اسمی بیش از یک میلیون و 142 هزارتن و ذخیره قطعی یک میلیون 467 هزار تن صادر شده است.

 وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این معادن بیش از 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است اظهارداشت: با بهره برداری از این معادن برای 323 نفر فرصت زمینه اشتغال ایجاد شده است.

رضا زاده در این مدت تعداد پروانه اکتشاف صادر شده در استان را 73 فقره عنوان و اضافه کرد:  در سال گذشته   38 فقره گواهی کشف با تناژ ذخیره قطعی بیست و چهار هزار و 608 تن صادر شده است.  قابل ذکر است ؛ از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 23  نوع آن در استان  فارس برداشت می شوند.

به گفته وی در زمینه خدمات فنی و مهندسی تعداد 13 فقره جواز تاسیس و تعداد یک  فقره پروانه واحد فنی و مهندسی در سال  گذشته صادر شده است ، همچنین در زمینه طراحی و مونتاژ آسانسور تعداد 4 فقره پروانه بهره‌برداری در این مدت صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس  گفت : استان با  چهار هزار و 351  واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری حدود  102  هزار  میلیارد ریال و اشتغال حدود یکصد هزار و  705  نفر از نظر تعداد  در  رتبه 4 و از نظر  اشتغال در رتبه 8 و از نظر سرمایه گذاری در جایگاه 13 قرار گرفته است .

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به عزم دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغالزا بر اساس برنامه های تولید و اشتغال بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 با هدف کاهش نرخ بیکاری گفت:  با ثبت نام متقاضی  در سامانه بهین یاب  ، بخشی از این تسهیلات از محل تبصره 18  علاوه بر کمک های بلاعوض، دارای یارانه سود  12 تا 14 درصد بین مناطق  محروم ، غیر محروم  مورد محاسبه و در ردیف پرداخت  قرار می‌گیرد .

 رضا زاده اظهار داشت : این بودجه در نوسازی صنایع و طرح‌های نیمه تمام  با هدف اشتغال تخصیص داده شده که هم در توسعه استان و هم  در اشتغال زایی جوانان موثر است.

وی  مبحث اشتغال را دغدغه اصلی کشور دانست و تصریح کرد: طبق برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال، تبصره 18 قانون بودجه کشور مهمترین سیاست بودجه ای دولت در زمینه ایجاد، تثبیت اشتغال و سیاست های بازار کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز