خبرگزاری کار ایران

اسکندرپور مطرح کرد:

شهرداران مناطق با راه‌اندازی نهضت آسفالت مشکلات معابر را رفع کنند/ امسال ۱۰ پروژه شاخص را اجرا و افتتاح می‌‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۸۳

شهردار شیراز با اشاره به لزوم بهبود وضعیت آسفالت معابر در سال جدید تاکید کرد: با توجه به شدت بارش‌ها، آسفالت برخی از معابر دچار مشکل شده است، از این رو شهرداران مناطق ۱۱ گانه باید به بهبود آسفالت معابر توجه ویژه کنند و با راه‌اندازی نهضت آسفالت در سه ماهه نخست امسال مشکلات معابر را رفع کنند تا شاهد رضایت بیشتر شهروندان باشیم.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز ضمن اشاره به اینکه برخی از افراد با وجود شناخت از مشکلات شهر و محدودیت‌‌هایش درخصوص علل و ابعاد حادثه سیل قضاوت زودهنگام کردند، گفت: طبق نظر متخصصان شدت و میزان بارش باران طی مدت زمانی کوتاه در روز پنجم فروردین ماه طی دوره ۲۰۰ سال اخیر در شیراز بی‌‌سابقه بوده و این حجم بالای بارش با شیب زیاد حوزه دروازه قرآن وارد شهر شده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع حادثه سیل اولویت اول مجموعه شهرداری خدمت‌‌‌رسانی و یاری به شهروندان و مسافران بود و درخصوص علل وقوع این حادثه و ابعاد مختلف آن باید کارشناسان و متخصصین ساعت‌‌ها و روزها وقت صرف کنند و تنها پس از بررسی‌‌های دقیق و فنی اظهارنظر کنند.

شهردار شیراز افزود: هنگام وقوع حادثه سیل دبی آب ورودی به دروازه قرآن حدود هشت برابر دبی کانال تعبیه شده در این محل بود و نباید این مسئله را ساده و سطحی تحلیل کرد.

اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز اظهار داشت: وقوع حادثه سیل ما را به این نتیجه می رساند که باید شیراز را بیش از این در مقابل سیل تاب‌‌آور کنیم و در این راستا ضروری است نهادهای متولی و سیاستگذار طرح های متناسب با این شرایط را ارائه دهند تا طرح‌‌های اجرایی مرتبط با شهرداری را این نهاد و بخش‌‌های مربوط به حریم شهر را سایر دستگاه‌‌های متولی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، گروه‌های مردم‌‌نهاد و... همراه شهرداری در روزهای پس از حادثه سیل کنار یکدیگر به مردم خدمت‌‌رسانی کردند، تصریح کرد: پس از وقوع حادثه سیل مردم شیراز در سطح ملی و جهانی ثابت کردند که به درستی شایسته لقب پایتخت فرهنگی ایران زمین هستند و این وظیفه خدمت‌‌‌رسانی به شهروندان این کلانشهر را سنگین‌‌تر می‌‌کند.

شهردار شیراز ضمن یادآوری اینکه نوروز زیبای ۹۸ اگرچه با سختی شروع شد، اما از این شرایط عبور خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: من به شهروندان با انرژی، اطمینان و امید می‌‌گویم که با همت بیشتر مجموعه شهرداری، سال خوبی را برای شهر رقم خواهیم زد و با برنامه‌‌ریزی‌‌‌های صورت گرفته علاوه بر تکمیل پروژه‌‌های نیمه‌‌تمام، ۱۰ پروژه شاخص را اجرا و افتتاح می‌‌کنیم.

اسکندرپور در جمع مدیران شهرداری شیراز با اعلام برخی از برنامه‌‌های پیشروی این نهاد در سال جاری ابراز داشت: پروژه‌های شاخص و جدید شهرداری در حوزه‌‌های مختلف از جمله بهبود منظر شهری، زیباسازی و تحقق رویکرد انسان‌‌محوری است. همچنین تلاش داریم ایستگاه وکیل واقع در خط یک قطار شهری در هفته دولت به بهره‌‌‌برداری و تا دهه فجر نیز حفاری خط دو به اتمام برسد. همچنین به موازات حفاری باید ریل‌‌گذاری خط دو نیز انجام شود تا این خط را ظرف مدت سه سال به بهره‌‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: سال ۹۷ با افتتاح سه پروژه کلان شهری و ثبت رکورد درآمدی برای شهرداری شیراز به اتمام رسید و این نتیجه همت و تلاش کلیه مجموعه شهرداری بود. این همت و تلاش باید در سال ۹۸ نیز با جدیت افزون‌‌‌تری دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز