خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس خبرداد:

برقراری بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس 115 شیراز در 10 ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۷۳

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعداد کل ماموریت های اورژانس فارس در طی 10 ماهه امسال گفت: در 10 ماهه نخست امسال، بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس 115 شیراز برقرار شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «محمدجواد مرادیان» با بیان عملکرد فعالیت نیروهای اورژانس فارس گفت: در طی 10 ماهه نخست امسال از تعداد 560 هزار و 318 تعداد تماس با اورژانس فارس، 194 هزار و 247 مورد نیازمند اعزام کارکنان به محل بوده که از این تعداد، 40 هزار و 256 مورد آن تصادف بوده است.

وی با بیان اینکه آمار اعزام ماموریت های تصادف جاده ای در استان افزایش یافته است افزود: بیشترین ماموریت های تصادفی در محورهای مواصلاتی استان به ترتیب در محورهای شیراز_اصفهان، شیراز- فسا- بندرعباس و شیراز -کازرون صورت گرفته و 21 درصد ماموریت های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس 115فارس ادامه داد: در حال حاضر 54 درصد ماموریت ها غیر تصادفی،12درصد بیماری های قلبی و 12 درصد دیگر را بیماری های تنفسی و انواع مسمومیت ها تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، با هدف جلوگیری از مزاحمت تلفنی به اورژانس، از ثبت 87 هزار و 513 تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس، طی 10 ماهه ابتدایی امسال خبر داد که نسبت به سال گذشته، 22 درصد افزایش یافته است.

مرادیان با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز آماده ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است اضافه کرد: اورژانس هوایی فارس نیز در طی 10ماه امسال با انجام 86 سورتی پرواز توانسته تعداد قابل توجهی از بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز