خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه مبارک فجر:

کلنگ مجموعه تفریحی - ورزشی بوستان کسری زده شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۷۰۴

به مناسبت دهه فجر کلنگ مجموعه تفریحی - ورزشی بوستان کسری با حضور مدیران شهری، رییس و برخی اعضای شورای‌شهر شیراز در محدوده شهرداری منطقه ۳ به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا، سیداحمدرضا دستغیب در آیین کلنگ زنی مجموعه تفریحی - ورزشی بوستان کسری گفت: سال نخست شهرداری و شورای پنجم به علت لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام از یک سو و مشکلات اقتصاری از سوی دیگر سال دشواری بود اما سال‌های آتی را سال شکوفایی شورا و شهرداری می دانیم و پروژهای فرهنگی، اجتماعی و فضای سبز را در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر اجرا خواهیم کرد.

دستغیب عنوان کرد: شورای شهر پنجم تاکید دارد که شهر باید برای ضعیفترین اقشار همچون کودکان و سالمندان ساخته شود تا همه اقشار بتوانند به سهولت از آن استفاده کنند.

آرش فرج زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این آیین اعلام کرد: انجام پروژه های خرد مقیاس و کلان در دستور کار شهرداری قرار دارد و تلاش داریم مسیر توسعه شهر شیراز که براساس رویکرد مجموعه شورا و شهرداری، مسیری انسان محور تعریف شده است با انجام پروژه هایی در این راستا به سرعت محقق شود.

فرج زاده ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی بوستان کسری اضافه کرد: با توجه به اینکه محدوده بلوار نصر که از جمله مناطق پرتراکم جمعیتی شهر شیراز است نیازمند فضاهای رفاه شهری بود، اقدام به کلنگ زنی بوستان کسری کردیم. در این بوستان علاوه بر فضاهای تفریحی، محدوده پارک ترافیکی به منظور آموزش و فرهنگسازی ترافیک به کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته شده است.

نوذر امامی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین کلنگ زنی بوستان کسری گفت: انسان محوری، توجه به محیط زیست و فراهم آوردن فضای آرامش در شهر از جمله رویکردهای اصلی شورای پنجم است و کلنگ زنی زنی بوستان کسری نیز در راستای عمل بدین رویکردها است.

امامی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر شیراز علی رغم وجود مشکلات اقتصادی موفق عمل کردند و با عمل براساس بودجه سالیانه در حال تکمیل پروژه های نیمه تمام به عنوان سرمایه های اصلی شهر و شهروندان هستند، افزود: پس از تکمیل پروژه های نیمه تمام سطح شهر، پروژه هایی به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را آغاز خواهیم کرد تا محیط شهر را به محیطی دلپذیر و آرامش بخش برای شهروندان تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با تاکید بر اینکه شیراز باید شهر دوستدار کودک باشد، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این اصل بوستان کسری کلنگ زنی شده است.

لیلا دودمان عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: باید فضاهای عمومی در شهرها گسترش یابد و شهرداری بستر و زمینه لازم را برای افزایش تعامل اجتماعی شهروندان فراهم کند.

دودمان خاطرنشان کرد: ۱۲۰ هزار شهروند ساکن در محدوده بلوار نصر واقع در شهرداری منطقه ۳ به فضاهای تفریحی و بوستان ها دسترسی نداشتند و تنها بوستان این محدوده مساحتی حدود ۷۵ متر مربع داشت، از این رو با پیگیری های شهردار منطقه ۳ کلنگ بوستان کسری به مناسبت دهه مبارک فجر به زمین خورد.

وی با اشاره به تعامل شهرداری منطقه ۳ با اداره دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری افزود: از کلیه شهرداران مناطق که شیراز را به منظور ارزیابی وزارت کشور درخصوص شاخص های شهر دوستدار کودک آماده می کنند، تشکر می کنم. هم اکنون شیراز شهر پایلوت دوستدار کودک است و درصدد هستیم این کلانشهر به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک بپیوندد.

فرود بذرافشان شهردار منطقه ۳ نیز در آیین کلنگ زنی بوستان کسری اعلام کرد: این بوستان با ۶ هزار مترمربع مساحت در بلوار نصر خیابان کسری واقع شده و شامل پارک ترافیکی، محل بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و ... است.

بذرافشان اعلام کرد: تلاش خواهیم کرد که بوستان کسری در سال ۹۸ افتتاح شود و شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

شهردار منطقه سه اضافه کرد: استاندارهای شهر دوستدار کودک نیز در این بوستان رعایت خواهد شد تا شاهد فضایی ایمن و مفرح برای کودکان باشیم.

براساس این گزارش مجموعه تفریحی - ورزشی بوستان کسری به مساحت ۶ هزار مترمربع در بولوار نصر غربی، خیابان کسری، پست درمانگاه ثامن الائمه با هدف ارتقای فرهنگ ورزش و سلامت، افزایش سرانه فضای سبز، فراهم آوردن فضایی ایمن برای بازی کودکان و ... کلنگ زنی شد. این بوستان شامل پارک ترافیکی، محل بازی کودکان، محل تجمع روباز، مسیر دوچرخه سواری، وسایل بدنسازی بزرگسالان و ... خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز