خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در استان فارس:

هیچ مدیر ٨٠ ساله‌ای نداریم/کاهش 14 برابری فاصله هزینه با دهک‌های کم درآمد کشور در ٤٠ سال گذشته /حرف بی‌ربطی است اگر بگوییم فاصله معیشت و حداقل درآمدها، منطقی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۷۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچ دشمنی با قرارداد موقت و کار موقت نداریم، گفت: اما برای کار دائم باید قرارداد دائم ایجاد شود.

به گزارش ایلنا محمد شریعتمداری در نشست مشترک تشکیلات کارگری و کانون بازنشستگی کارگران تامین اجتماعی فارس به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: سال گذشته ٥٠ هزار میلیارد تومان برای تهاتر پیش‌بینی شد.

شریعتمداری افزود: عدم پرداخت بدهی دولت به واحدهای درمانی خارج از واحدهای ملکی کار خوبی نیست چراکه اگر به موقع پرداخت‌ها انجام نشود، موجب بی‌اعتباری دفترچه‌ها خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی  ٣٤٤ مرکز غیرملکی درمانی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشد و افتخارآمیزی داشته‌اند گفت: اما شاخص دستمزد حداقل تغییرات را داشته که از این وضع راضی نیستیم. 

شریعتمداری بیان کرد:  نمی‌توانم افتخار کنم که شاخص‌های اقتصادی غیرقابل باوری داشته‌ایم اما شاخص دست مزد از ابتدای انقلاب تاکنون تفاوت کمی داشته است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم فاصله بین معیشت و حداقل درآمد منطقی است،حرف بی‌ربطی است،این در حالی است که با کاهش ١٤ برابری فاصله هزینه دهک‌های کم درآمد در کشور طی ٤٠ سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر حقوق ثابت باید یک جزء ثابت در حداقل دستمزد در نظر گرفته شود گفت: از همه توانم برای کارگران بهره می‌گیرم.

شریعتمداری اعتقاد دارد که از ظرفیت قانون کار استفاده کامل نشده و برخی آیین نامه‌های اجرایی با در مرحله اجرا قرار نگرفته و یا تصویب نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امسال با تضمین دولت پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ارائه می‌شود که توزیع آن توسط دولت خواهد بود و با انجام آن، بخش اعظمی از مطالبات تامین اجتماعی رفع می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تشکلی ستادی با همراهی خود زنان برای زنان سرپرست خانوار تشکیل خواهد شد، گفت: هم‌اینک سه میلیون از خانوارهای ایرانی توسط زنان اداره می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به سخت و زیان آور بودن بعضی مشاغل از جمله خبرنگاری ادامه داد:  تعداد زیادی از مشاغل متقاضی ورود به این موضوع هستند که در شورای عالی فنی حفاظت کار مباحث کارشناسی آنها انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زیان آور بودن شغل آتش‌نشانی نیز چهار سال معطل بود که نهایتا به تصویب رسید، گفت: سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری پیگیری می‌شود تا هرچه سریعتر به نتایج مطلوبی برسیم.

شریعتمداری با بیان اینکه دوره مدیریت مدیران ٨٠ ساله تمام شده است، گفت: مدیریت اجرایی در کشور توسط جوانان در حال انجام است و هیچ مدیر ٨٠ ساله‌ای نداریم. در وزارتخانه متبوع نیز هیچ مدیر بازنشسته‌ای مشغول به فعالیت نیست.

وزیر کار گفت: در موضوع بازنشستگان آنچه باید مد نظر باشد همسان‌سازی حقوق و دستمزد است که باید راهکارهای جدید پیش بینی و اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز