خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز :

سهم اندک شیراز در سرانه ورزشی/برخی نمایندگان شیراز در مجلس آدرس اداره ورزش شیراز را بلد نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۶۴

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز از بی تفاوتی نمایندگان مردم شیراز در مجلس نسبت به ورزش این شهرستان انتقاد کرد و گفت: به شورای شهر و شهرداری هم امیدی نداریم.

به گزارش ایلنا، حسن‌زاده ضمن اشاره به ایام مبارک دهه فجر گفت: علی‌رغم توسعه‌ای چشمگیری که در سرانه ورزشی فارس با تلاش کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان سال‌های اخیر شاهد بوده و هستیم اما مرکز این استان، شیراز، کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی فقر بوده است

اردشیر حسن‌زاده گفت: ورزش به لحاظ کارکرد و گستردگی اثر در ابعاد مختلف، امری مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش و فعالیت در این حوزه، امری فراجناحی و غیرسیاسی است که باید همه افراد و مسئولان به آن متوجه باشند، گفت: توجه به ورزش‌های بومی، محلی و سنتی، راهکاری برای تقویت باورها و ممانعت از بروز آسیب‌ها و حفظ جوانان است.

حسن‌زاده که اعتقاد دارد شیراز در بین کلانشهرهای کشور، فقیرترین شهر به لحاظ سرانه ورزشی است، گفت: امروز در شیراز مجموعه‌های مستهلک و پر ریسک حجاب، انقلاب و ۲۲ بهمن را داریم و یکی دو سالن که امکان ورزشی شاخصی محسوب نمی‌شود و پاسخگوی نیاز نیست.

حسن زاده با تاکید براینکه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری را در سرانه ورزش استان فارس شاهد بوده‌ایم، گفت: شاید یکی از دلایل این موضوع، تلاش نمایندگان مردم شهرستان‌های استان فارس در مجلس برای جذب امکانات و اعتبارات بوده است.

وی با بیان اینکه از اعتبار مصوب شده ریالی هم به شیراز اختصاص نیافته است، گفت: اماکن بزرگ ورزشی موجود در شیراز هم عملاً در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است.

حسن‌زاده با تصریح اینکه نداشتن یا کمبود اعتبارات و مشکلات سرانه فضای ورزشی، مانع تلاش مسئولان و فعالان این حوزه نبوده، گفت: امروز هم علی‌رغم آن‌که به‌لحاظ اعتباری شرمنده مسئولان هیات‌‌های ورزشی و ورزشکاران هستیم اما تلاش خود را انجام داده‌ایم.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان شیراز، ورود هیات‌های ورزشی به کسب درآمد را برای توسعه فعالیت‌های ورزشی سالم خطرناک ارزیابی و اضافه کرد: همه باید بدانیم که مدتی دیگر انتخابات در راه است و باز هم کاندیداها راه هیئت‌ها و نشانی ورزشکاران را پیدا می‌کنند.

حسن‌زاده به اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش روستایی و توسعه فعالیت‌های ورزشی در این بخش، از برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، سوارکاری و دوچرخه سواری خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز