خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه به مردم بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۲۸

از این رو، در زیارتنامه آن حضرت یکی از ویژگی‌هایش رأفت و مهربانی یاد شده است و چنین می‌خوانیم؛ «السلام علی‌الامام الرئوف»، سلام و درود بر امام و پیشوای با رأفت و مهربان.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت به آنان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام محمودی‌نژاد که در حاشیه جلسه برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت میلاد امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) سخن می‌گفت، افزود: از این رو، در زیارتنامه آن حضرت یکی از ویژگی‌هایش رأفت و مهربانی یاد شده است و چنین می‌خوانیم: «السلام علی‌الامام الرئوف»، سلام و درود بر امام و پیشوای با رأفت و مهربان.

حجت الاسلام محمودی‌نژاد همچنین در مورد اوضاع فرهنگی زمانه امام رضا(ع) افزود: سیاست درهای باز عباسیان بویژه مأمون در زمینه مسائل فرهنگی، دانشمندان و صاحب نظارن را از نقاط مختلف جهان راهی مرکز خلافت اسلامی کرد و موجب بروز شبهه‌ها و ابهام‌های زیادی در اعتقادات مسلمانان گشت. بحث‌های کلامی از سوی جریان‌های گوناگون فکری به سرعت رو به رشد و توسعه نهاد و در هر زمینه نظری پدید آمد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه افزود: موضوع امامت در کنار بحثتوحید و عدل از مباحثجنجال برانگیز محافل علمی آن عصر بود. محدودیت‌هایی که عباسیان برای شیعیان و نیز پیشوایان آنان ایجاد کرده بودند، دسترسی ایشان را به امامان علیهم السلام برای فراگیری اعتقادات صحیح، با مشکلاتی مواجه کرده بود.

محمودی‌نژاد همچنین گفت: ۱۱۰۰ مکان مذهبی، حسینیه، مسجد و تکیه جشن میلاد امام رضا(ع) را برگزار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: هیات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی در ادارات با هماهنگی این اداره کل و بعضا در مکان‌هایی با اعزام روحانی و مداح به هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم حمایت خواهیم کرد.

محمودی‌نژاد اظهار داشت: شادی‌و‌نشاط از جمله نیازهای روحی‌و‌فطری انسان است که در بسیاری ازجنبه‌های حیاتی وی نقش مؤثری ایفا می‌کند و بزرگداشت میلاد پیشوایان خود را می‌بایست با جشن و سرور برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز