خبرگزاری کار ایران

کتاب " پارسیان در آینه ی تصویر " منتشر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۸۵

در این کتاب، شهرستان پارسیان به روایت تصویر و در همه ابعاد مختلف معرفی می شود که در سال جاری به چاپ خواهد رسید.

معلم بازنشسته پارسیانی که تا کنون ۵ کتاب را در حوزه تاریخی و پژوهشی از کرانه ها و پس کرانه های خلیج فارس منتشر کرده است از چاپ کتاب " پارسیان در آینه ی تصویر " در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، نصرالله کریمی با اعلام این خبر گفت: در این کتاب، شهرستان پارسیان به روایت تصویر و در همه ابعاد مختلف معرفی می شود که در سال جاری به چاپ خواهد رسید.

این محقق و پژهشگر با ذکر توضیحاتی از کتاب منتشر شده خود درسال جاری گفت: کتاب خیلج فارس و کرانه های شمالی(از بندرلنگه تا عسلویه و سیراف) در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس وبا حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران و مدیران استان هرمزگان رونمایی شد.

وی در خصوص این مجموعه تاریخی که توسط انتشارات حماسه قلم به چاپ رسیده است، افزود: این مجموعه شامل معرفی خلیج فارس و جزایر ایرانی، کرانه های خلیج فارس از بندرلنگه تا عسلویه وسیراف و پس کرانه های خلیج فارس از بستک و جهانگیریه تا لامرد، مهر وگله دار است که در این کتاب به معرفی بناهای تاریخی، شخصیت های تاریخی و جریان های تاریخی پرداخته شده است.

در ادامه نویسنده و پژوهشگر حوزه خلیج فارس با شناخت خود از تاریخ و فرهنگ منطقه لامرد و مهر بیان داشت: این دو شهرستان به عنوان پس کرانه های خلیج فارس دارای تاریخ و فرهنگی بسیار غنی در ابعاد مختلف می باشند.

نصرالله کریمی در پایان با تاکید بر نقش موثر پژوهشگران در معرفی حوزه های خلیج فارس گفت: نسل امروز جوان باید پیشینه تاریخی خود را از گذشته تا به امروز بشناسد و قطعا نویسندگان و پژوهشگران شهرستانهای لامرد و مهر می توانند نقشی مهمی را ایفاکنند.

گفتنی است کتاب های «آیین همنشینی و دوستی»، «ازترکمن تا پارسیان»، «پارسیان پاسبان خلیج فارس»، «تاریخجه آموزش وپرورش در جنوب ایران» و خیلج فارس و کرانه های شمالی(از بندرلنگه تا عسلویه و سیراف) از پنج آثار منتشر شده این نویسنده و پژوهشگر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز