خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

با روش‌های تحکمی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۲۴

باید دستگاه‌های فرهنگ ساز در موضوع صنعت فرش در جهت ایجاد جذابیت عمل کنند به گونه‌ای که جایگاه این صنعت در نگاه مردم ارتقا یابد و علاوه بر زنان و دختران، اشتغال مردان نیز در این صنعت بسیار ارزشمند معرفی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با روش‌های تحکمی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سهراب مختاری که صبح امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی بین دستگاهی با محوریت اشتغال زایی در صنایع دستی بخصوص صنعت فرش سخن می‌گفت افزود: اولویت ما بسترسازی و ایفای نقش تسهیل کنندگی در اشتغال است و در این جهت شناسایی پشتیبانان در کسب و کار به‌خصوص کسب و کار کوچک و صنایع دستی ضرورت دارد.
وی اشتغال‌زایی را فعالیتی حاکمیتی دانست و افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید هماهنگ عمل کنند تا اشتغال به‌خصوص در بخش صنایع دستی و فرش رونق گیرد.

مختاری ضمن اشاره به اهمیت اشتغال زایی و تبعات منفی بیکاری و با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در تغییر نگرش به صنعت فرش استان فارس، افزود: باید دستگاه‌های فرهنگ ساز در موضوع صنعت فرش در جهت ایجاد جذابیت عمل کنند به گونه‌ای که جایگاه این صنعت در نگاه مردم ارتقا یابد و علاوه بر زنان و دختران، اشتغال مردان نیز در این صنعت بسیار ارزشمند معرفی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تأکید بر اهمیت استفاده از تمامی ظرفیت‌های کارگروه اشتغال در استان، خاطرنشان کرد: برخی فعالیت‌ها در حال انجام هستند که در این خصوص باید بررسی شود تا این مشاغل ضمن احترام به زحمات گذشته از مسیری نادرست خارج شوند و برخی مشاغل نیز مورد بی‌توجهی واقع شده‌اند که باید احیا شوند.
مختاری با تأکید بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه‌های اثرگذار بر اشتغال علاوه بر دستگاه‌هایی که مستقیمآ در اشتغال تأثیرگذار هستند، افزود: نباید صرفا به تسهیلات تکیه کرد بلکه باید در فرآیندی زنجیروار به ارتقای صنایع دستی کمک کرد.

وی همچنین گفت: از سال ۸۴ تا ۸۸ مبلغی در حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان هزینه شده است حال آنکه نرخ بیکاری از ۱۳.۲ درصد به ۲۰.۵ درصد رسیده است.

وی بیان اینکه در حال حاضر اولویت توجه به افراد فاقد مهارت و انجام فعالیت‌های آموزشی برای این افراد است، تصریح کرد: برای تحقق اشتغال اجازه نمی‌دهیم دستگاهی در جهتی حرکت کند که صرفا منافع سازمانی را برداشت کند.

مختاری با تأکید بر اهمیت آموزش از سنین نوجوانی، به نقش مهم آموزش و پرورش در اشتغال زایی و ایجاد مهارت در دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: آموزش و پروش برای احیای صنعت فرش، نسبت به ارائه آموزه‌های فرش بافی به عنوان یک صنعت کارآمد و درآمدزا در مدارس توجه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز