خبرگزاری کار ایران

طبخ ۱۴ تن حلیم نذری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شیراز

کد خبر : ۱۵۶۵۷۳

به همت مجمع عاشورائیان فاطمی شهر شیراز و مردم ولایت مدار شهر شیراز، ۱۴ هزار کیلو حلیم نذر حضرت فاطمه زهرا(س) پخته می شود.

شیراز - ایلنا: رئیس مجمع عاشوراییان فاطمی شیراز گفت: در دهه فاطمیه دوم و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) ۱۴ تن حلیم در شهرک گلستان شیراز، طبخ و در این شهر توزیع می شود.

به گزارش خبرنگارایلنااز شیراز، سید ابراهیم مولودی روز چهارشنبه در حاشیه طبخ این حلین نذری در جمع خبرنگاران بیان کرد: به همت مجمع عاشورائیان فاطمی شهر شیراز و مردم ولایت مدار شهر شیراز، ۱۴ هزار کیلو حلیم نذر حضرت فاطمه زهرا(س) پخته می شود.

وی افزود: برای طبخ این حلیم یک تن گندم، ۱۷ راس گوسفند و یک راس گوساله و مواد اولیه این نذری توسط خیران و نیکوکاران تامین شده است.

مولودی اظهارداشت: ۱۴ تن حلیم روز پنج شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از نماز صبح در شهرک گلستان شیراز توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) علاوه بر طبع ۱۴ تن حلیم در شهرک های غرب شیراز، دو تن حلیم نیز در شهر صدرای شیراز طبخ و در همان مکان توزیع می شود.

مولودی با بیان اینکه مسئولان شهر شیراز برای حضور در این برنامه دعوت شده اند ادامه داد: خیران، معتمدین شهرک های غرب، کسبه های بازار، هیئات جانثاراران امام حسین(ع)، شهرداری منطقه شش، سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) شیراز و عاشقان اهل بیت(ع) در طبخ این نذری مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده این حرکت ولایی مردم شهرک های غرب شیراز در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مجمع عاشوراییان فاطمی شهر شیراز افزود: در حاشیه طبخ این نذری ایستگاه های صلواتی پذیرای عموم مردم فاطمی و عاشق اهل بیت(ع) خواهد بود.

مولودی گفت: استقبال و حضور مردم در زیر باران در محل طبخ و پای دیگ های نذری نشان از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت فاطمه(س) است که صحنه های ارزشمندی را رقم زده است.

وی بیان داشت: همچنین در روز پنج شنبه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س) تجمع بزرگ عاشورائیان فاطمی شهرک های غرب شیراز با محوریت شهرک گلستان شیراز برگزار می شود.

مولودی اظهارکرد: این تجمع با حضور هیئات های مذهبی شهرک های غرب شیراز و به صورت عزاداری یکپارچه راس ساعت ۱۰ صبح از مسجد الغدیر و قبر شهید گمنام آغاز و به سمت مسجد خاتم الانبیاء شهرک گلستان برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دهه فاطمیه در بین شیعیان جایگاه خاصی دارد که مورد توجه عموم مردم است.

مولودی ادامه داد: ایام فاطمیه به اندازه عظمت حادثه عاشورا با ارزش است و حرکت عاشورا ادامه حادثه فاطمیه بود.

وی عنوان داشت: در دهه فاطمیه اقدامات و فعالیت های فرهنگی مهم و ارزشمندی برگزار شد که طبخ ۱۴ تن حلیم نذری از برنامه های مهم و ماندگار این ایام در شهر شیراز است که با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز