خبرگزاری کار ایران

با حمایت دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز؛

طلسم راه اندازی اولین موزه عکاسی فارس شکسته می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۸۷

با حمایت دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اولین موزه عکاسی فارس در بافت تاریخی این شهرو در محله سنگ سیاه راه اندازی می شود.

ایلنا: با حمایت دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اولین موزه عکاسی فارس در بافت تاریخی این شهرو در محله سنگ سیاه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگارایلنا ازشیراز، مدیر دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بابیان این مطلب که این دفتر به گروه ها، سرمایه گذاران و مشاغل مطرح کمک می کند تا پروژه ها ی اقتصادی گسترده و رخدادهای فرهنگی ویژه را که به تنهایی قادر به خلق آن نیستند به انجام رسانند، افزود: آرمان ما تبدیل شدن شیراز به قطب توریستی، گردشگری و تاریخی در منطقه است.

مجتبی گواهی افزود: بافت تاریخی شهر شیراز، میراثگران بهایی است که می توان با توجه به آن بار دیگر با اقدامات فرهنگی، اجتماعی مناسب درآن و تلفیق فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی با تجربیات موفق دیگر کشورها، رویدادهای مهمی خلق کرد که به رونق شانه به شانه فرهنگ و اقتصاد بافت منجر می گردد.

وی با اشاره به ارزشمندی میراثمعماری و تاریخی این منطقه افزود: می توان با استفاده ازپتانسیل های موجود، برخی سنتهای فراموش شده ایرانی – اسلامی رادردل این بافت احیاء کرد.

گواهی راه اندازی اولین موزه عکاسی فارس را گامی مثبت درجهت یادآوری سبقه تاریخی این هنر و صنعت در فارس دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با راه اندازی این موزه گامی مثبت در راستای زنده نگاه داشتن تاریخ عکاسی فارس برداریم.

محمدمهدی شبان سروستانی که قراراست با مجموعه وی اولین موزه عکاسی فارس راه اندازی شود، نیزبا اشاره به اینکه چندین سال است که به دنبال راه اندازی چنین موزه ای است، گفت: بانگاه مثبت مجموعه اداره کل میراثفرهنگی استان فارس و حمایت دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیرازبالاخره طلسم راه اندازی اولین موزه عکاسی فارس شکسته خواهدشد.

عضو دائم فدراسیون بین المللی هنر عکاسی افزود: رییس اداره فرهنگی و ارتباطات میراثفرهنگی اداره کل میراثفرهنگی استان فارس با بازدید از مجموعه برای راه اندازی موزه قول مساعدت داده است.

وی ادامه داد: با نظر مثبت محمد مهدی نجفی پرونده این مجموعه نفیس در اداره کل موزه های کشورمطرح و درحال انجام مراحل اداری است.

شبان سروستانی ازتوجه ویژه دفتر تسهیل گری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز به مسایل فرهنگی تقدیرکرد و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این موزه تاریخ و قدمت عکاسی فارس باردیگر زنده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز