خبرگزاری کار ایران

زنان کارگر شهرستان های لامردو مهر دربیانیه خواستارشدند؛

رسیدگی به مطالبات زنان کارگرتوسط مسئولان کشوری و محلی

کد خبر : ۱۴۹۴۶۵

زنان کارگر شهرستان های لامردو مهر دربیانیه ای که به مناسبت افتتاح اتحادیه زنان کارگر این شهرستان ها صادرشد، مطالبات خود را ازمسئولین کشوری و محلی خواستار شدند.

ایلنا: زنان کارگر شهرستان های لامردو مهر دربیانیه ای که به مناسبت افتتاح اتحادیه زنان کارگر این شهرستان ها صادرشد مطالبات خود را ازمسئولین کشوری و محلی خواستار شدند.

به گزارش " ایلنا " ازشیراز، دراین بیانیه که یک نسخه ازآن به دفتر ایلنا نیز ارسال شده آمده است:

۱ - ما زنان کارگر شهرستانهای لامرد ومهر در تحقق حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی، حمایت و پشتیبانی خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام داشته و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید.

۲ - مشکلات درمانی و نبود پزشکان و متخصصان زن در این منطقه باعثمشکلات عدیده ای از جمله اعزام زنان به مناطق همجوار، پنهان کردن مشکلات درمانی خود و خسارات جبران ناپذیری را برای زنان و خانواده بوجود آورده است که ما خواستار توجه ویژه حوزه درمان و مسئولین به این موضوع می باشیم.

۳ - با توجه به شرکت فعال زنان در عرصه انتخابات چهار دوره شورای اسلامی شهر، هم اکنون هیچگونه خدمات رفاهی و تفریحی برای زنان کارگر در شهرستانهای لامرد و مهر احداثنشده است و ما از شهرداری و شورای اسلامی شهر و مسئولین محترم، خواستار توجه ویژه به عملی شدن پارک بانوان و دیگر امکانات رفاهی هستیم.

۴ - با توجه به وعده‌ها و شعار‌های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان ماخواستار حضور زنان در شوراهای کارگری، انجمن ها و عرصه های مدیریتی منطقه در جهت پیشبرد اهداف جامعه کارگری زنان و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی زنان و جامعه در شهرستانهای لامرد و مهر هستیم.

۵ - در عرصه‌ فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ و عرصه کار و تولید همواره‌ زنان‌ همپای‌ مردان‌ حضور داشته‌اند ولی‌ متاسفانه‌ به‌ دلیل‌ برخی‌ کاستی‌های‌ اعمال‌ شده‌ از سوی‌ دولت‌ها و کم توجهی مسئولین، زنان‌ کارگر با مشکلات‌ عدیده‌یی‌ در محیط‌ کار از جمله کمتر بودن حقوق زنان کارگر کمتر از مردان کارگر، عدم پرداخت مزایایی همچون حق جذب، حق بهره وری، سختی کار و پاداش به کارگران زن، مواجه بودن کارگران‌ زن‌ همانند مردان‌ کارگر با تهدیدهای‌ فراوان‌ شغلی‌ و فقدان‌ امنیت‌ کاری‌، عدم پرداخت بیمه زنان کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و… از مشکلات و موانع‌ موجود بر سر راه‌ کارگران‌ زن‌ در محیط‌های‌ کاری‌ در دوشهرستانهای صنعتی لامرد و مهر می باشد و ادارات ‌ کار و تامین‌ اجتماعی‌، اصلی‌ترین‌ نهادهای‌ مرجع‌ رسیدگی‌ به‌ حقوق‌ کارگران‌ هستند و بالطبع‌ توجه‌ به‌ وضعیت‌ کارگران‌ زن‌ نیز در زمره‌ وظایف‌ اصلی‌ دو نهاد مذکور است‌ و ما خواستار پیگیری جدی حقوق زنان و رفع مشکلات موجود از این دو نهاد می باشیم.

۶ - ما زنان کارگر شهرستانهای صنعتی لامرد و مهر خواستار پیگیری مسئولین مرتبط در تشکیل شوراهای اسلامی کار با توجه به اهمیت این شورا در بررسی و پیگیری شکایات و موارد حقه کارکنان، ایجاد زمینه همکاری بین کارکنان و مدیریت، بالا بردن سطح آگاهی های کارکنان، گسترش امکانات رفاهی در واحدهای صنعتی و تولیدی می باشیم.

۷ - ما خواستار فعال نمودن امور بانوان در فرمانداری و برقراری ارتباط مستمر با دستگاه های اجرائی و سازمان ها و نهادهای مرتبط علی الخصوص اتحادیه زنان کارگر شهرستانهای لامرد مهر در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان در این منطقه می باشیم.

۸ - ما خواستار ایجاد زمینه اشتغال صحیح و مناسب با شان انسانی زنان و نیز توانایی ها، قابلیت های علمی و تخصصی و مهارتی شان با پرهیز از نگاه ابزاری به آنان هستیم.

۹ - با توجه به جمعیت زنان فارغ التحصیل و اهمیت حضور زنان در عرصه کار و تولید، ماخواستار توجه ویژه به مشکلات معیشتی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدون سرپرست و حمایت از زنان کارآفرین، خلاق، مبتکر وتمامی اقشار زنان در منطقه می باشیم.

در پایان ضمن بزرگداشت همت و تلاش کارگران زن و زنان سرپرست خانواده و با سپاس از زحمات این تلاشگران در همه عرصه‌ها، امیدواری خود را برای هرچه بهتر پیمودن مسیر سختی که پیش روی متولیان برای تعمیم و گسترش خدمات به کارگران و بازنشستگان زن می باشد را اعلام می‌داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز