خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی فارس:

دستورالعمل خریداقساطی بیمه مدت خدمت سربازی عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۰۵

با عملیاتی شدن دستورالعمل جدید متقاضیان می‌توانند در ۱۲ ماه این مبالغ را پرداخت کنند.

شیراز - ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: بنابر قانون پیش از این پرداخت حق بیمه نظام وظیفه یا خدمت در جبهه به صورت اقساطی دریافت می‌شد که اکنون وبا عملیاتی شدن دستورالعمل جدید متقاضیان می‌توانند در ۱۲ ماه این مبالغ را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، عبدالکریم نباتی که ظهر امروز، دوشنبه ۲۱ بهمن در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت افزود: اقساط ماهانه این پرداخت حداقل ۳۵ هزار تومان است.

وی بابیان این مطلب که قانون کنونی شامل بازنشستگان و مستمری‌بگیران فعلی نمی‌شود، افزود: برای مردانی که ۶۰ سال سن دارند و زن‌هایی که ۵۵ سال سن دارند به شرط ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، امکان تقاضای بازنشستگی و دریافت مستمری با شرایطی محقق شده است.

وی افزود: بیمه‌شدگان اصلی، مستمری‌بگیران و افراد زیر پوشش در استان فارس بیش از ۲ میلیون نفر هستندکه معادل ۴۳ درصد جمعیت فارس است.

نباتی با بیان اینکه تامین اجتماعی فارس با ۳۴ شعبه اصلی و ۲۰ شعبه اقماری مشغول به ارائه خدمت به این تعداد بیمه شده است افزود: تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی فارس تا دی‌ماه سال‌جاری ۷۳۵ میلیارد تومان بوده که به حساب مستمری‌بگیران واریز می‌شود و همچنین مبلغ تعهدات کوتاه‌مدت تا پایان دی‌ماه ۳۳ میلیارد تومان است.

به گفته نباتی، در حال حاضر در استان ۹ هزار و ۱۶۵ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان بخشودگی جرائم کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی فارس ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده، است، خاطرنشان کرد: با توجه به قانون بخشودگی جرائم، ۲۳ میلیارد تومان افزایش وصولی داشتیم که ۱۹ درصد مطالبات ما را شامل می‌شد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس دربخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان در مجموع از کارفرماهای دولتی و غیردولتی مطالبه داریم که کارخانه آزمایش با نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان و شرکت «آی تی آی» با ۲۰ میلیارد تومان در شمار بدهکاران بزرگ به تامین اجتماعی این استان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز