خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرودگاه های استان خبرداد؛

طرح های فرودگاه فارس برای استقبال از نوروز و رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۹۴

مدیر کل فرودگاه های استان فارس از تفاوت محسوس نوروز امسال با سال های گذشته خبر داد .

به گزارش ایلنا، فخرالدین کشاورز در بازدید میدانی مصلحی فر ناظر معاونت گردشگری استانداری افزود:  تلاش کردیم  از برنامه‌های کلیشه ای اجتناب و نوآوری و خلاقیت در استقبال از گردشگران نوروزی به عمل آوریم و همت مضاعفی برای جلب رضایت مسافران از خدمات فرودگاه داشته باشیم.

 وی اظهار داشت: پخش موسیقی زنده، اجرای مراسم سال تحویل،اجرای کلیپ و نمایش، اهدا هدیه به کودکان، برگزاری ایستگاه پذیرایی افطار و...از جمله برنامه‌های ویژه نوروز ۱۴۰۲ است.

او با بیان افزایش ۶ درصدی مسافران  فرودگاه اظهار داشت برای ۲۲ نقطه در کشور پرواز وجود دارد که بیشترین میزان ورودی و خروجی ها به تهران، مشهد، کیش اختصاص دارد.

کشاورز افزود: تقویت جاذبه های بصری و تابلوهای راهنما، برگزاری کلاس آموزشی برای متصدیان جهت پاسخگویی کامل و راهنمایی و میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی از دیگر برنامه های نوروز بود و چند تاخیر پیش آمده در پرواز نیز با اسکان مسافرین در هتل همراه بود. 

وی ادامه داد: در ترمینال داخلی سعی شده است سرعت تخلیه بار بالا باشد و با افزایش تعداد چرخ دستی ها برای حمل بار، زمان کمتری از مسافران تلف شود و سیستم تاکسی رانی نیز با نوسازی و بهسازی جلب رضایت مسافران را فراهم نماید.

وی افزود: بزودی ۴۰ دستگاه تاکسی سورن به حمل و نقل فرودگاه با تمرکز بر ترمینال خارجی جهت سفرهای برون شهری اضافه خواهد شد.

در بازدید از ترمینال خارجی نیز به موضوع طرح تحول این ترمینال پرداخته شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ رنگ آمیزی و نورپردازی های سقف، و فضا سازی داخلی این ترمینال به اتمام خواهد رسید.

کشاورز گفت: پرواز شیراز مسقط و پرواز های حوزه خلیج فارس بیشترین پروازهای خارجی را در بر می گیرد که متقاضی از شمال کشور نیز دارد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت هوایی سامان ایر تاجیکستان، تمهیدات لازم برای راه اندازی پروازهای شیراز - دوشنبه و بالعکس نیز در دست اقدام است. 

وی با اشاره به تاکید معاونت گردشگری استانداری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای غرفه داران و رانندگان تاکسی، و همچنین طرح نوسازی تاکسی های فرودگاه اعلام داشت پس از اتمام تعطیلات تمامی موارد پیگیری و انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های فارس عنوان کرد: دو دستگاه خودپرداز ارزی (توریست کارت) با قابلیت دریافت یورو، دلار و پوند و تحویل ریال در سالن ورودی و ترانزیت ترمینال خارجی نصب و آماده استفاده گردشگران خارجی می باشد.

وی بیان کرد: هماهنگی های لازم جهت راه اندازی دفتر گردشگری سلامت در ترمینال خارجی با هدف ساماندهی کانتر های این حوزه انجام شده و طبق برنامه ریزی پس از اتمام طراحی داخلی از اوایل اردیبهشت ماه دفتر شروع به کار خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز