خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

توزیع کارت پستال زاینده رود در نوروز ۱۴۰۲ بین گردشگران اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۵۵

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده رود از توزیع کارت پستال زاینده رود بین گردشگران و مسافران نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

سعید امامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: تعدادی کارت پستال برای زاینده رود تولید کرده‌ایم که در نوروز بین گردشگران و مسافران نوروزی در ستادهای هدایت و در مبادی ورودی شهر و در ستاد اسکان باغ فدک که یکی از مراکز اصلی پذیرش مسافر است، همچنین در هتل ها و پایانه های مسافربری، در راه ها و فرودگاه و در نقاطی که مواجه با گردشگران نوروزی را داریم توزیع می شوند.

وی اظهار کرد: این کارت پستال ها بصورت پک شده است و هر پک شامل ۶ قطعه عکس که این عکس ها از ۶ عکاس و جهانگرد بنام تاریخ کشور و جهان با موضوع زاینده رود است.

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده رود تصریح کرد: این عکس ها از دوران قاجار تا عصر معاصر است که پرآبی زاینده رود را به تصویر کشیده اند و پشت هر کدام از آنها از سفرنامه ها و یادداشت های همین افراد و یا بزرگان دیگری که به ایران سفر داشته اند و از زاینده رود نوشته اند، نوشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پشت آخرین کارت پستال یک مطلب در مورد زاینده رود و در مورد قصه پر غصه زاینده رود نوشته شده و مردم را دعوت کرده‌ایم به امضای کارزاری که نتایج آن به نظر مسئولان می رسد و هدف آن مطالبه گری برای جریان دائمی زاینده رود است.

امامی گفت: دو قطعه عکس هم از آثار گرائل  و نقاشی هایی است که از جهانگردان معروف این حوزه در عصر صفویه و در ابتدای دوران قاجار آماده و طراحی شده است.

وی تصریح کرد: آثار مربوط به این کارت پستال ها با نام زاینده رود و پل هایش توسط امیر حسینی، زاینده رود و سی و سه پل توسط امان اله طریقی، زاینده رود و پل خواجو توسط والتر میتل هولستر، زاینده رود و پل خواجو در دوره قاجار توسط ارنست هولستر، زاینده رود و سی و سه پل در دوره قاجار توسط اوژن فلاندن و زاینده رود و باغ ها و کاخ های حوالی آن در دوره صفوی توسط ژان شاردن عکاسی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز