خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی‌ برای چهارشنبه پایانی سال و ایام نوروز در شیراز / مخالف برگزاری مراسم سنتی ایرانی نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۹۳

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: هیچگاه مخالف برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به عنوان یکی از سنت‌های کهن ایرانی نبوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، هادی عیدی‌پوردر نشست خبری، به تشریح برنامه‌ریزی‌های سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه پایانی سال و ایام نوروز،  پرداخت و عنوان کرد: در این راستا جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

وی با اشاره  برپایی کمپین چهارشنبه سوری اصیل در مراسم چهارشنبه پایان سال گفت: مجموعه آتش نشانی شیراز  آمادگی برای کمک به ایمنی شهر و شهروندان در این مراسم خواهد داشت.

عیدی پور یادآور شد: نکته اصلی برگزاری مراسم ایمنی و بدون حادثه است و برگزاری مراسمی ایمن در چهارشنبه پایانی سال یک اصل مهم است.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ شهروندی از رسالت‌های این سازمان با هدف کاهش ضریب نفوذ حوادث مختلف است، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی‌ها منجر به کاهش آمار حوادث خواهد شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه متاسفانه در گذشته شاهد خارج شدن برنامه‌های این مراسم از مسیر اصلی و بروز حوادثی دلخراش به واسطه تولید و استفاده از مواد محترقه دست‌ساز بوده‌ایم ، ابراز کرد: این حوادث گاه آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد که با هدف جلوگیری از بروز حوادث این چنینی اقدامات آموزشی و نظارتی گسترده‌ای را نظیر کنترل صنوف توزیع کننده وسایل و موادمحترقه، در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنان بر فرهنگسازی تاکید ویژه داریم.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: "چهارشنبه سوری اصیل" در واقع کمپینی‌ است که در حوزه فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی در دستور اجرا قرار گرفته است که در این راستا از  ظرفیت یاوران شورا برای اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی استفاده شده است.

عیدی پور خاطرنشان کرد:  همزمان، سازمان آتش‌نشانی با بهره‌گیری از ۴۰۰ نیروی انسانی در این ایام آماده‌باش است.

وی افزود: همچنین تمامی سالن های کمپ های نوروزی از نظر ایمنی پایش شده است تا کمترین حادثه را در نوروز داشته باشیم

به گفته عیدی آماده باش نیروها در  کمپ زیباشهر و جنت در طول شبانه روز خواهد بود ودر حوزه پیشگیری و امادگی مقابله با حوادث در ایام نوروز ۱۴۰۲ امادگی کامل داریم. 

وی  از شهروندان خواست که در صورت برپایی جشن، موارد ایمنی را رعایت کرده و از استفاده مواد محترقه و مواد محترقه پرتابی خودداری کنند. 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات آتش‌نشانی صرف خرید ماشین‌آلات و تجهیزات با هدف روزآمدی، شده است، تصریح کرد: قطعا شیراز باید همپای سایر کلانشهرهای کشور، در زمینه ارتقاء تجهیزات و توانمندسازی نیروی انسانی، گام بردارد.

عیدی پور گفت:  طی سال‌های اخیر در زمینه توسعه و ارتقاء تجهیزات و ناوگان مورد نیاز، گام‌های مثبتی برداشته نشده است و  به‌زودی ایستگاه آتش‌نشانی "گویم" با هدف پوشش بهتر محدوده شمالغرب شیراز، افتتاح می‌شود.

وی  یادآور شد: برای اولین بار در کشور  شاهد استقرار سیستم فرماندهی در سازمان آتش‌نشانی شیراز خواهیم بود که ٢٤ ایستگاه آتش‌نشانی این کلانشهر تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت. این مهم در بودجه ١٤٠٢ نیز پیش‌بینی شده است. 

 همچنین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به چهارشنبه پایان سال گفت: نگاه ما به این روز این است که تلاش کنیم آسیب های ناشی از این شادی به مردم و منظر و فضای شهر به حداقل برسانیم.

غلامرضا غلامی با اشاره به اینکه باید مردم را به این موضوع حساس کنیم که ضمن پاسداشت این سنت خطرات ناشی از آن را بدانند ، بیان کرد: با همان نگاهی که ایرانیان به فرهنگ غنی ایرانی دارند و در جشن چهارشنبه سوری به دنبال این هستند که پلیدی و زشتی ها را از بین ببریم نباید بگذاریم این سنت به واسطه فرهنگ های تهاجمی تغییر کند.

وی افزود: نباید ورود باورهای غلط  به سنت چهارشنبه سوری منجر آسیب به خانواده ها، اموال و تخریب فضای شهری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز