خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۴۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از نیمه اسفند ماه و شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز؛ هادی شه دوست شیرازی با اشاره به اجرایی شدن طرح کنترل معاینه فنی گفت: این اقدام در واقع مقدمه ای برای اجرای طرح محدوده کم آلاینده ( LEZ) خواهد بود و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ در مرحله ارشادی قرار دارد و ضروری است که رانندگان هرچه سریعتر اقدام به اخذ معاینه فنی کنند تا مشمول جریمه نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و پس از تایید پلیس راهور، گزینه ثبت تخلف خودروها شناسایی و پیامک مراجعه به معاینه فنی برای خودروهای متخلف ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شواری اسلامی شهر شیراز از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر بررسی و توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شه دوست شیرازی ابراز داشت: این کنترل هوشمند توسط دوربین های کنترل ترافیک و با هدف کاهش آلایندگی و ارتقا سطح سلامت و ایمنی شهروندان صورت خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اجرای موفق این طرح را گامی برای رسیدن به هوای پاک و آغاز طرح محدوده کم آلاینده در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست  که کنترل هوشمند معاینه فنی یکی از بخش های آن محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز