خبرگزاری کار ایران

تجلیل از چند دهه فعالیت‌ «خلیل حق‌نگهدار» در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۶۹

طی مراسمی از چند دهه فعالیت‌های علمی، قرآنی و فرهنگی «خلیلج حق‌نگهدار» در اداره امور پیشکسوتان آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره امور پیشکسوتان و موظفین آموزش و پرورش فارس در این مراسم با اشاره به چند دهه فعالیت‌های علمی، قرآنی، فرهنگی و مذهبی استاد حق نگهدار، وی را یکی از ذخایر ارزشمند و مفاخر استان فارس و شهر شیراز برشمرد.

منصور غلامی اظهار کرد: استاد حق‌نگهدار، بیش از ۶۰ سال از عمر پربار خویش را در خدمات به جوانان، اهالی فرهنگ و ارادتمندان اهل بیت(ع) سپری کرده و سابقه‌ فعالیت‌هایش به چند دهه قبل از انقلاب بازمی‌گردد.

غلامی، نشست‌ها و جلسات روشنگرانه‌ استاد حق نگهدار در کانون‌های علمی، فرهنگی و مذهبی به ویژه برای قشر جوان و دانشجو را از مهم‌ترین فعالیت‌های این استاد فرهیخته دانست و افزود: کشف استعدادهای نسل جوان و پرورش شاگردان توانمند و آشنایی آن‌ها با تعلیم و تربیت اسلامی، آموزه‌های دینی و مسایل روز از جمله تلاش‌های ارزشمند استاد حق نگهدار است.

رئیس اداره امور پیشکسوتان و موظفین آموزش و پرورش فارس در پایان با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری این نشست‌ها در راستای پاسداشت و نکوداشت پیشکسوتان گفت: باید قدردان زحمات و تلاش‌های این بزرگان باشیم و هیچگاه زحمات ارزشمند آن‌ها را فراموش نکنیم.

 در این آیین، استاد خلیل حق‌نگهدار گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق عنایت فرمود تا بیش از ۶۰ سال در خدمت نظام تعلیم و تربیت و جوانان و حوزه‌ علم و فرهنگ این مرز و بوم باشم و تمام توان و تلاش خود را برای پرورش آینده‌سازان این کشور به کار گیرم.

 وی قدردانی از پیشکسوتان حوزه‌ فرهنگی را امری شایسته و قابل تقدیر دانست و به دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت توصیه کرد تا از توانمندی‌ها و تجربیات پیشکسوتان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

حق نگهدار، توجه به نیازهای جوانان را از مهم‌ترین ضروریات نظام تعلیم و تربیت و حوزه‌ آموزش و پرورش دانست و افزود: در آموزه‌های دینی و کلام ائمه اطهار(ع)، نسبت به تربیت جوانان و پرداختن به نیازهای آنها تأکید فراوانی شده و در این زمینه باید دقت و مراقبت بیشتری به عمل آید.

بنا بر این گزارش، از جمله آثار و تألیفات استاد حق نگهدار می‌توان به « ماهیت بابیت و بهائیت»،« گوشه‌ای از مشخصات قرآن»،«جهان بینی اسلامی»،« تعلیم و تربیت در اسلام»،« روش تدریس قرآن»،«نگاهی به فقه اسلام»،« نگاهی به کتاب مقدس تورات و انجیل»،« آشنایی با زندگی حضرت مهدی(عج)» اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز