خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

باید بحران‌ها را دسته‌بندی و برای هرکدام سناریو تعریف کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۸۷

درست است که زلزله در کشور ما گوی سبقت را از دیگر موارد ربوده است اما نباید از وقوع سیل، برف، طوفان و… بر اساس اقیم های مختلف ایران غافل شد.

شهردار شیراز بر تعریف چهار منطقه مدیریتی برای کلانشهر شیراز با توجه به تعریف سناریو‌های مختلف برای بحران‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت امروز چهارشنبه چهارم دی ماه، به مناسبت سالگرد زلزله بم در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه هر روز در گوشه گوشه ایران پهناور زمین لرزه‌های ریز و درشت رخ می‌دهد، گفت: باید هر لحظه آماده مواجهه با بحران، به‌ویژه زلزله باشیم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش به دانش آموزان در مانور‌ها بسیار خوب است، اظهار داشت: آرزو می‌کنیم با فاجعه روبرو نشویم ولی وقتی دچار فاجعه می‌شویم این بزرگتر‌ها هستند که باید به کمک بیایند و بتوانند یک گروه را مدیریت کنند که این نشان می‌دهد باید آموزش‌ها فرا‌تر از محیط مدارس و در شرایط گسترده‌تری از جامعه با همکاری همه دستگاه‌ها، به‌ویژه رسانه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: درست است که زلزله در کشور ما گوی سبقت را از دیگر موارد ربوده است اما نباید از وقوع سیل، برف، طوفان و… بر اساس اقیم‌های مختلف ایران غافل شد.

علیرضا پاک فطرت به آمادگی شهرداری شیراز برای مواجهه با شرایط سخت به دلیل برخورداری از امکانات مختلف و مناسب اشاره و اظهار داشت: با تقسیم شهر شیراز به چهار مرکز منطقه‌ای با انتخاب و انتصاب مدیر، قائم مقام و عوامل اجراییِ توانمند سعی می‌کنیم با تعریف یک سناریوی واقع بینانه شرایطی ایجاد کنیم تا غافلگیر نشویم.

وی به بیش از ۲هزار هکتار بافت فرسوده و قدیمی در این کلانشهر اشاره کرد و افزود: این بافت‌های فرسوده با املاک قدیمی در بحران‌ها کار را برای خدمات رسانی سخت می‌کند که سازمان‌های آتش نشانی، خدمات موتوری و مناطق ۹گانه شهرداری باید برای مواجهه با شرایط سخت آموزش ببینند که البته کارکنان آموزش دیده شهرداری تجربه‌های مناسبی برای مواجهه با بحران دارند.

او در ادامه به منطقه تاریخی فرهنگی هم اشاره کرد و افزود: این منطقه با بیش از ۳۰۰ هکتار وسعت و کوچه پس کوچه‌های سنتی کار را برای امداد رسانی سخت می‌کند که البته تجهیزات به روز و مناسب برای ارائه خدمات را در این زمینه خریداری کرده‌ایم و البته با حمایت شورای شهر شیراز برای خرید تجهیزات رقم مناسبی در بودجه‌های هر سال دیده می‌شود.

شهردار شیراز به تنوع نیازهای تحقق کاهش خطر‌پذیری بحران در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: در این زمینه از تولید مصالح استاندارد تا کیفیت ساخت و ساز و اجرا در مقاوم‌سازی نقش دارد تا تدوین طرح جامع مدیریت بحران که همه باید در این زمینه هماهنگ باشند که البته هستند.

پاک فطرت با تأکید بر اینکه ساعات ابتدایی وقوع زلزله زمان بسیار با اهمیتی در مدیریت بحران است، افزود: ساختار مدیریت بحران باید تقویت و وظایف مدیر بحران منطقه شفاف شود؛ همچنین مدیریت بحران باید از برنامه‌های منسجم و توان کافی برای روز مقابله برخوردار باشد.

وی گفت: اقدامات انجام شده در مدیریت پیشگیری و بحران مناسب بوده اما با این حال باید اقدامات زیادی تا رسیدن به شرایط مطلوب انجام شود و ضعف و کاستی ‌ها بتدریج برطرف شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: استان فارس در بحران‌های مختلف بویژه در زلزله بم و زلزله اخیر در شهرستان برازجانِ استان بوشهر نشان داد تا چه اندازه توانمند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز