خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی ۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۱۳

آغاز عملیات اجرایی ۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا شامل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد طرح ولایت یک،۲ هزار واحدی طرح ولایت ۲ و هزار و ۵۰۰ واحدی طرح دانش در محل احداث واحدهای مسکونی در شهرجدید صدرا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاهد تحرک جدی در استان فارس برای نهضت ملی مسکن هستیم و عقب ماندگی که در استان بود به سرعت جبران می شود، تصریح کرد: برای مابقی الحاقات نیز باید کمک جدی تری شود و  وضعیت مردم را که در شهر صدرا ثبت نام کرده اند به نتیجه برسد.

رستم قاسمی در آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گام دوم اجرای آن در شهرهای جدید گفت: برای الحاق بخشی از اراضی  پارک ملی بمو برای طرح نهضت ملی پروتکلی دیده شده است که بتوانیم معضل آن را حل کنیم.

وی یادآور شد که در برنامه است تا در هفته های آینده زمین‌هایی به مردم برای ساخت مسکن واگذار شود، منابع مالی بانک‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد تا کار احداث واحدهای مسکن با کمک مردم و همچنین سازندگان آغاز شود.

تأمین زمین ۲۵ هزار و ۴۰۰ واحد در شهر جدید صدرا

مهدی پوربهی؛ عضو هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز گفت: در ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن  ۲۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر متقاضی بودند که ۸۶ هزار و ۲۷۵ نفر پالایش شد و با بهره گیری از ظرفیت شهر شیراز در صدرا  بیش از ۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر تکلیف شد.

پوربهی با اشاره به اینکه در شهر جدید صدرا  برای۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر تامین زمین شد، ابراز کرد:  در سه بخش اقدام ملی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر، گام دوم عمالیات اجرایی ۷ هزار و ۱۱۲ واحد شروع شده است و  ۹ هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی در سه سایت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در یک سایت آمادگی ۸ هزار واحد را دارد و ۷ هزار واحد مسکونی دیگر درهفته آینده وارد مرحله انتخاب پیمانکار می شود.

به گفته سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا در گام دوم  فراخوان پیمانکار در دو مرحله انجام شده است و در زمین ۸۸ هکتاری آغاز عملیات اجرایی را خواهیم داشت.

پوربهی گفت: همچنین از اراضی پارک بمو نیز استفاده خواهد شد و مشکلات قانونی آن درحال حل است و با تامین این زمین ۶۷ هزار واحد که تعهد ما است حل می شود.

وی با اشاره به تاسیسات روبنایی و زیربنایی در شهر صدرا گفت: الزام داریم که تاسیسات ایجاد شود و مخزن آب آن درحال عملیات اجرایی است و محوطه سازی، فضای سبز و... انجام می دهیم.

الحاق بخشی از زمین های پارک ملی بمو برای حل مشکل زمین 

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه دولت مکلف است طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد که سهم فارس ۲۶۰هزار واحد است، عنوان کرد: برای ساخت مسکن زمین مهم ترین موضوع است و ۷۰ درصد از ۲۶۰ هزار واحد زمین در شهرهای مختلف دیده شده است و مشکلی برای سال اول و دوم نداریم.

محمود رضایی با اشاره به اینکه  بیش از ۲۱۰ هزار نفر در فارس ثبت نام کرده اند که ۱۴۵ هزار نفر تایید شده اند، ابراز کرد: توزیع جغرافیایی متفاوت است و نیمی از متقاضیان خاص شیراز است و مشکل تامین زمین در تمامی شهرستان ها حل شده است و در شیراز کمی مشکل دارد و زیاد نمی توانیم به توسعه شهری اضافه کنیم .

وی با اشاره به اینکه ۳ نقطه در شیراز از جمله جنوب شیراز منطقه کمیل آباد، اکبر آباد و الباقی در شهر صدرا در نظر گرفته شده است، یادآور شد: برای ساخت ۸ هزار واحد در صدرا عملیات اجرایی شروع شد و پیش از آن هم بیش از ۱۱ هزار واحد عملیات اجرایی شروع شد یود و تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد قدرالسهم در صدرا شروع و تامین شده است.

رضایی با اشاره به قولی که وزیر راه و شهرسازی دادند که در منطقه بمو اراضی تخت و صافی که وجود دارد به شرق صدرا الحاق شود، بیان کرد: با الحاق آن به شهر صدرا مشکل  مشکل اساسی تامین زمین و ساخت مسکن برطرف می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز