خبرگزاری کار ایران

اجرای ۲۰ اثر جشنواره ملی نمایش های خیابانی و عروسکی شهروند کودک در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۴۲۹

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: فرهنگ شهروندی شیراز و آداب و رسوم شیرازی‌ها یکی از نمادهای فرهنگ شهروندی است و بستر ترویج آن را در فرهنگسراهای شیراز در نظر گرفتیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی مشفقیان امروز 30 مهرماه در نشست خبری جشنواره ملی نمایش های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آموزش شهروندی و آماده کردن کودکان برای ورود به عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در واقع در این جشنواره تلاش می شود با قوت بیش از گذشته در بعد فرهنگ سازی برای زندگی مطلوب شهروندان در محیط شهری قدم برداریم.

مشفقیان با اشاره به عرصه های مختلف فرهنگی- شهروندی در قالب سبک زندگی ایرانی- اسلامی،  فرهنگ آپارتمان نشینی، تفکیک پسماند، فرهنگ ترافیک و...  گفت: در این بحث مهم ترین بخش جامعه و هدف اصلی کودکان هستند و فرهنگ سازی را از قشر کودک و نوجوان آغاز می شود .

وی افزود: مخاطب اصلی کودکان شهر هستند و برنامه های دیگری برای جوامع هدف و سنین مختلف داریم .

این جشنواره به صورت نمایش خیابانی است و به جای دعوت از مردم به سالن های نمایشی و تئاتر بیایند ما بین مردم مث رویم و در مکان عمومی جشنواره را برگزار می کنیم.

معاون شهردار شیراز گفت: در آیتم های جشنواره قشر کودک را از طریق نمایش عروسی درگیر و مفاهیم فرهنگ شهروندی را انتقال می دهیم. 

مشفقیان با اشاره به اینکه هجوم خرده فرهنگ ها نباید باعث شود فرهنگ غالب شیراز  و اداب و رسوم ها تحت تاثیر قرار بگیرد، یادآور شد: باید آداب و روسوم شهر توسط افراد پذیرفته شود.

همچنین محمد زنده دل، رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ملی نمایش های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز از تابستان آغاز شده است و پس از اعلام فراخوان حدود ۱۲۰ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: در داوری اولیه ۲۰ اثر برتر در بخش های مختلف نمایشی شامل نمایش های خیابانی ، عروسکی و عروسک های غول پیکر انتخاب شدند.

وی افزود: این جشنواره اول تا پنجم آبان ماه در ۵ محل مشخص شده محوطه ارگ کریمخانی، گذر حافظیه، بوستان ایرانی، پیاده راه سلامت، باغ هنرهای اسلامی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

زنده دل خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت برگزاری جشنواره پیش بینی می شود هر روز حدود ۱۰ هزار نفر در بازدید از جشنواره حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: در این جشنواره ۴ اثر مربوط به شیراز و ۱ شهرستان فسا و ۱۵اثر از نقاط دیگر کشور حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز