خبرگزاری کار ایران

در شیراز؛

آثار منتخب کنگره جهانی محمد(ص) به نمایش گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۹۷

آیین گشایش نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) و آثار اهدایی پویش نذر نگارین با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان و تعدادی از مدیران استانی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص)  در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶ هزار اثر از بیش از ۴۰ کشور دنیا به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

حامد تقوایی عنوان کرد: برنامه‌های متعددی توسط دبیرخانه کنگره اجرا شد که برپایی حدود ١٠ کارگاه اجرای زنده آثار هنری در اماکن تاریخی شیراز و برگزاری ٩ شب شعر که ٥٢٠ شاعر به شعرخوانی پرداختند از جمله این برنامه‌ها بود.

او با تصریح بر این نکته که در تاریخ جمهوری اسلامی برگزاری ٩ شب شعر در راستای برگزاری یک کنگره بی سابقه بوده است. افزود: همچنین یک شب شعر با حضور شعرای فارسی زبان ٧ کشور برگزار شد.

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) ادامه داد: با داوری آثار ارسالی، ۴۳۰ اثر منتخب برگزیده شدند که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

تقوایی همچنین از رونمایی "پویش نمایش و فروش خیریه آثار هنری به عشق محمد، در راه محبت" در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت:  قرار است هنرمندان آثار خود را به این پویش اهدا کنند و مردم هم می‌توانند هدایای نقدی خود را تقدیم دبیرخانه کنگره کنند.

او با بیان اینکه عایدی حاصل از فروش آثار هنری، صرف معرفی حضرت رسول در دنیا، مشارکت در امور خیر و تبلیغ آیین مهرورزی پیامبر اسلامی خواهد شد، عنوان کرد: در مرحله اول این پویش ۵۵ اثر از هنرمندان سراسر کشور اهداء شد که امروز برای فروش به نمایش گذاشته شده‌اند.

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) ابراز امیدواری کرد که این پویش به یک پویش جهانی تبدیل شود و ادامه داد: در قدم اول این پویش در سطح ملی اجرا شد تا بتوانیم خیرین خارجی را هم در کل جهان جمع آوری کنیم.

تقوایی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه از ٧٠ نفر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره تجلیل شد، خاطرنشان کرد: از همه قاره‌های جهان و همه استان‌های کشور در این کنگره شرکت کننده داشتیم که نشان می‌دهد با همراهی و همت اصحاب رسانه، کنگره به خوبی معرفی شده است.

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) یادآور شد: فعالیت‌های زیادی هم در عرصه بین‌الملل از جمله دو شب شعر در عراق و الجزایر در حاشیه این کنگره برگزار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز