خبرگزاری کار ایران

تجلیل از مدال آوران کشتی تهران در بوداپست؛

توپچی: غرور، جوانمردی، شجاعت و شهامت مرز نمی‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۱۸

جوایزی نیز توسط میهمانان به حسن رحیمی دارنده مدال طلای مسابقات کشتی آزاد و امیر علی‌اکبری کشتی گیر طلایی مسابقات فرنگی جهان در بوداپست اهداء شد.

رئیس هیات کشتی استان تهران در مراسم تجلیل از کشتی‌گیران پایتخت در مسابقات جهانی پوداپست گفت: غرور، جوانمردی، شجاعت و شهامت، مرز نمی‌شناسد و همه به خاطر دلاورمردیهای شما قهرمانان گریستند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور توپچی دبیر فدراسیون کشتی، قناعتی عضو شورای شهر تهران، روسای هیات‌های کشتی استان تهران، مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان این رشته در سالن آمفی تاتر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، محمدنقی کلانتری با اشاره به کشتی‌های دلاورانه جوانان ایران در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۳، افزود: موفقیت شما عزیزان آنقدر غرور آفرین بود که مردم در کوچه و خیابان، نام ایران و نام شما را فریاد می زدند و در همه محافل، از شما سخن می گفتند.

وی ادامه داد: امروز شما به عنوان الگویی شایسته، برجسته و از هر لحاظ توانمند و قدرتمند در کشتی دنیا، ایران اسلامی را سرافراز کردید و اشک همه، به خاطر افتخار آفرینی هایتان سرازیر شد.

کلانتری از اهمیت مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی استان تهران گفت و افزود: قهرمانان بزرگ کشتی و مربیان زحمتکش آنها، روسای هیات ها و پیشکسوتان، امروز آمده اند تا حمایت خود را از مدال آوران کشتی پایتخت اعلام کنند و برای هیات کشتی استان تهران مایه مباهات است که تا امروز ۴ مدال جهانی برای ورزش کشور به ارمغان آورده و باعثشده تا ۴ بار سرود جمهوری اسلامی نواخته شده و ۴ بار پرچم ایران عزیز به اهتزاز درآید.

وی تاکید کرد: علی رغم این موفقیت‌ها، این تعداد مدال برای کشتی استان تهران کم است، چراکه ظرفیت استان تهران بیش از این‌هاست و با این پتانسیل، استان تهران می تواند کل کشتی کشور را تسخیر کند و مطمئنا با مربیان زحمتکشی که داریم، به آنچه که مستحقش هستیم، خواهیم رسید.

رئیس هیات کشتی استان تهران با اشاره به قول شهردار تهران مبنی بر اهدای یک دستگاه آپارتمان به بازیکنان تیم فوتبال استقلال در صورت غلبه بر نماینده کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: ما امروز ۲ قهرمان جهان داریم که طلای آنها نقد است و افتخار و غرور را به مردم ایران هدیه کرده‌اند، آیا مدال طلای آنها به اندازه پیروزی تیم استقلال ارزش ندارد!

وی گفت: از شهردار تهران که خود از خانواده کشتی است و از شورای شهر تهران، انتظار داریم از قهرمانان و پهلوانان کشتی پایتخت حمایت کنند، چراکه آنها همچنان در آینده برای ورزش کشور و برای استان تهران، افتخار و مدال کسب خواهند کرد.

کلانتری ضمن تقدیر از حمایت‌های خطیب سرپرست فدراسیون کشتی و نژادفلاح مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، خطاب به قهرمانان کشتی گفت: چون عاشق کشتی هستم وبه آن عشق می‌ورزم، تا جایی که در توان دارم از شما حمایت خواهم کرد.

توپچی: استان تهران می‌تواند موجب رونق کشتی کشور شود
دبیر فدراسیون کشتی نیز در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور پایتخت از مسابقات جهانی گفت: اگر می خواهیم به کشتی جهان دست پیدا کنیم، باید به کشتی استان تهران توجه شود.

توپچی ضمن قدردانی از تلاش کلانتری رئیس هیات کشتی استان تهران، افزود: دیدارهای حساس و جنجالی موجب رونق و شکوفایی کشتی می‌شود و استان تهران می‌تواند در این راستا نقش جدی ایفا کند. اگر می خواهیم کشتی کشورمان قوی باشد و در دنیا یکه تاز باشد، باید کشتی استان تهران را قوی کنیم و با وجود کلانتری و مربیان شایسته ای که در پایتخت داریم، این مهم، امکان‌پذیر خواهد شد و شاهد شکوفایی کشتی کشور خواهیم بود.

قناعتی: دنیا به قدرت ایران در عرصه ورزش پی برده است
عضو شورای شهر تهران نیز دراین مراسم از اقتدار ایران در همه عرصه ها و بویژه ورزش گفت که به عنوان یک ابرقدرت شناخته شده است.

قناعتی با اشاره به رشادت های مردم ایران در سالهای آغازین انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و پیشرفت هایی که در سال‌های پس از آن در عرصه های سازندگی، اقتصادی و عمرانی نصیب این ملت غیور شده، تاکید کرد: یکی دیگر از عرصه هایی که دنیا به قدرت ایران پی برده، عرصه ورزش است و شاهد بودیم که چگونه هم در المپیک ۲۰۱۲ لندن و هم در مسابقات جهانی مختلف، جوانان ما به مدال های رنگارنگی دست پیدا کرده اند.

وی کسب ۲ مدال طلا از ۴ مدال مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان را نشانه پتانسیل و قدرت ورزش پایتخت دانست و ابراز امیدواری کرد که این افتخارات همچنان نصیب کشور عزیزمان و تهران بزرگ شود.
وی در پایان، این موفقیت ها را به نژادفلاح مدیرکل، کلانتری رئیس هیات کشتی استان تهران، قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان تبریک گفت.

در جریان این مراسم، هادی عامل از مفسران و صاحب نظران کشتی که اجرای برنامه را برعهده داشت، اشاره‌های جالب و دقیقی به مبارزات حسن رحیمی و امیر علی اکبری در مسابقات جهانی بوداپست کرد و از رقابت‌های دلاورانه آنها مقابل حریفان روس و ترک گفت که با استقبال حاضران همراه شد.

در این مراسم، ضمن پخش دو کلیپ زیبا از مبارزه کشتی گیران طلایی ایران در بوداپست، جوایزی نیز توسط میهمانان به حسن رحیمی دارنده مدال طلای مسابقات کشتی آزاد و امیر علی‌اکبری کشتی گیر طلایی مسابقات فرنگی جهان در بوداپست اهداء شد.

همچنین از سوی هیات کشتی استان تهران از مهدی علیاری، افشین بیابانگرد، مهدی فقیری و محمد نوربخش دیگر کشتی‌گیران اعزامی به مسایقات جهانی مجارستان و ناصر نوربخش، دهقان‌نژاد و حسن یوسفی افشار مربیان آنها تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز