خبرگزاری کار ایران

پارسال قهرمان‌جهان شدیم چه شد؟

بابک: خودم سوریان را آوردم حالا هم می‌توانم کنارش بگذارم / حساب ویژه‌ای روی جوانان باز کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۰۱

خود من کسی بودم که سوریان را به جای رنگرز به تیم ملی آوردم و همان سال سوریان مدال جهانی گرفت.

مدیرفنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای اولین بار کشتی‌فرنگی هم در جام تختی شرکت می‌کرد و حضور ۱۶ کشور نشان می‌دهد مسابقات از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بود.

حسن بابک در گفت‌وگو با ایلنا درباره مسابقات جام تختی بیان داشت: مسابقات هم از نظر کیفی هم از نظر کمی وضعیت خوبی داشت. ما در این مسابقات به جوانان میدان دادیم تا برای جام‌جهانی آماده شوند و قابلیت خود را نشان دهند. ورزش ما آماتور است وگرنه ما دوست داشتیم کشتی‌گیرانی مانند سوریان، نوروزی و عبدولی در مسابقات جام‌جهانی شرکت کنند اما حالا به جوانان اعتماد می‌کنیم.

وی ادامه داد: یک کشتی‌گیر در سال نهایتاً یک یا دو بار بتواند خود را به اوج آمادگی برساند اما همین امسال تا حالا ۵ مسابقه مهم برگزار کردیم و سال پر ترافیکی را داشتیم. فقط ۲ بار مسابقات جام‌جهانی را برگزار کردیم. اگر هم می‌گویم حرفه‌ای نیستیم به این دلیل است که سوای فوتبال به رشته‌های مدال‌آور کشورمان پول زیادی نمی‌دهند.

مدیرفنی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی خاطرنشان کرد: برای کشتی‌گیر مسابقات‌جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی مهم است. سوای فوتبالیست‌ها که پول خوبی در کشور ما می‌گیرند سایر رشته‌های مدال‌آور فقط به عشق مردم کار می‌کنند و برای اینکه جایگاهی در بین آنها داشته باشند با جان و دل کار می‌کنند اما حالا این کشتی‌گیرانی که نیامدند در جام‌جهانی کشتی بگیرند خودشان باید پاسخ دهند چرا نیامدند.

بابک درباره اینکه آیا می‌تواند از جوانان فعلی حاضر در اردوی کشتی‌فرنگی حمایت کند تا جانشین کشتی‌گیران با سابقه شوند، بیان داشت: بله می‌توانم. خود من کسی بودم که حمید سوریان را به جای حسن رنگرز به تیم ملی آوردم و همان سال سوریان مدال جهانی گرفت. الان هم اگر تشخیص بدهم می‌توانم سوریان را از تیم ملی کنار بگذارم و یک جوان را جانشین او کنم. فقط امیدوارم جوانان هم پاسخ اعتماد ما را بدهند چراکه حساب ویژه‌ای روی آنها باز کردیم.

مدیرفنی تیم ملی کشتی‌فرنگی با اشاره به مسابقات جام‌جهانی تهران گفت: اگر در این مسابقات قهرمان نشویم چه اتفاقی می‌افتد؟ مگر پارسال قهرمان شدیم چه شد؟ روزنامه‌نگاران داخلی برای اینکه میزبان هستیم این مسابقات را حساس کرده‌اند وگرنه در دنیا این مسابقات اهمیت زیادی ندارد، بلکه مسابقات المپیک و جهانی حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز