خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران در شیراز احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۰

تالار مرکزی شیراز، به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران در زمینی به مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع، درکنارسالن‌هایی فعال مانند: استادهودی، ابوریحان و مجموعه فرهنگی هنری حافظ، برای تولیدات فاخر اصحاب فرهنگ و ادب و هنر فارس احداثمی‌شود.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تالار مرکزی شیراز، به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران در زمینی به مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع، درکنارسالن‌هایی فعال مانند: استادهودی، ابوریحان و مجموعه فرهنگی هنری حافظ، برای تولیدات فاخراصحاب فرهنگ وادب و هنرفارس احداثمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمدهمتی بوشهری با بیان اینکه قراردادی به ارزش ۴۲ میلیاد تومان بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیمانکار پروزه منعقد شده است، گفت: در حال حاضر مراحل نقشه برداری در دست انجام است و در آینده‌ای نزدیک مراحل احداثبرای رفع شدن بخشی ازدغدغه‌های هنرمندان وفرهنگوران فارس وبویژه هنرمندان هنرهای نمایشی و تولیدکنندگان تئاتر در فارس آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با احتساب تجهیز تالار مرکزی شیراز هزینه این پروژه بدون در نظر گرفتن آثار تورمی ۵۵ میلیارد تومان خواهد بود، گفت: مدت زمان تحویل پروژه ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار فاز اول آن شامل ۲ سالن تخصصی موسیقی و تئا‌تر و ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

همتی بوشهری افزود: تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع احداثمی‌شود تابخش مهمی ازدغدغه‌های هنرمندان درتمامی گرایش‌ها برای ارائه آثارفاخرتوسط تلاش وخلق تئا‌تر، موسیقی، نمایشگاههای هنری وفرهنگی، شبهای شعر، جشنواره‌های داخلی وخارجی وبین المللی وملی رابه زودی شاهدباشبم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دو سالن تخصصی موسیقی و تئا‌تر هر کدام با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر را از بخش‌های مهم این پروژه دانست و گفت: سالن همایش ۲۰۰۰ نفری با زیر بنای ۴۰۰۰ متر مربع گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئا‌تر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی، فضای نگهداری ادوات موسیقی از دیگر بخش‌های است که در تار مرکزی شیراز دیده شده است.

احمدهمتی بوشهری این پروژه را بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری جنوب ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت استاندار فارس و نمایندگان مجلس اعتبارات تالار مرکزی شیراز که هنرمندان سال هاست انتظار آن را می‌کشند به موقع تخصیص یابد تا پروژه سر موقع به دست فرهنگ وادب وهنر فارس برسد.

همتی، تصریح کرد: هدف ازاجرای فعالیت‌ها وتولیدات هنرمندان دررشته‌های مختلف فرهنگی وهنری ازجمله شعروادب، تئا‌تر، موسیقی وهنرهای تجسمی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه وتوجه به تولید آثار ارزشمندوفاخر با رویکرد توجه به مسائل اجتماعی و شاخص‌های سبک زندگی از جمله «پرهیز از موضوعاتی همچون قانون گریزی، دروغ و غیبت، پرخاشگری، مصرف مواد مخدر، مصرف گرایی و تجمل گرایی، تاکید بر اهمیت خانواده» وارزشهای والای بشری وانسانی است که دین مبین اسلام نیز برآن تاکیدداردمی‌باشد که البته حرکت به سمت هنروفرهنگ حرفه‌ای نیز دراین راستا ازاهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، با اشاره به اینکه، فرهنگ وادب وهنر فارس می‌تواند با فراهم آوردن امکان ارتباط برای تولیدات فاخر ایرانی، به ارتقای کیفی هنر در کشور بویژه دردولت اعتدال وامید ومنویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کمک کند، ادامه داد: کیفیت آثارهنرمندان واصحاب قلم وفرهنگ در فارس در قیاس با استان‌های همسایه بسیار مطلوب است اما در برابر با استاندارهای کشوری و جهانی، همچنان راه‌های نرفته‌ای را پیش رو دارد و باید تجربیات بیشتری را پشت سر بگذارد تا بتواند در تمامی جهات، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

احمدهمتی بوشهری، اظهارداشت: خلاقیت و تجربه‌گری در فرهنگ وهنر از جمله ویژگی‌های بارز هنرهای ایرانی است که همواره مورد اقبال هنرمندان جهانی نیز قرار گرفته است، اما هنر کشور در زمینه زیرساختار‌ها همچنان متکی به اصول کلاسیک هنراست و نتوانسته از این پوسته برای به روز شدن و همراه شدن با شیوه‌های جهانی شدن خارج شود.

وی بیان کرد: با شناخت و درک بیشتر هنرمندان استان از شیوه‌های نوین اجرایی در هنرتئا‌تروسینما وتجسمی و موسیقی در کشور و جهان و با گسترش تعامل میان هنرمندان داخلی با تولیدکنندگان جهان می‌توان به ارتقای کیفی هنر ایران در تمامی ابعاد و زمینه‌ها رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس، حضور گروه‌های هنری ایرانی در جشنواره‌های بین المللی و یا فراهم شدن امکان تولیدآثار آن‌ها در تهران و نقاط مختلف جهان، وهمچنین تعامل گروههای داخلی درسطح استانی ومنطقه‌ای وکشوری، یکی از کارکردهای برگزاری جشنواره‌ها است و در کنار این اتفاق، گروه‌های داخلی ضمن شرکت در جشنواره‌ها و یا اجراهای عمومی لازم است که دانش روز هنری را نیز از هنرمندان کشوری و بین المللی فراگیرند و با ادغام آن دانسته‌ها با خلاقیت‌های فردی خود، هنر ایران اسلامی را به عنوان هنری بزرگ به جهانیان معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز