خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت خودرو بر مبنای واقعیات اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۸۰

درصد تغییر بین ۲.۳۸ تا ۱۰.۰۶ درصدی قیمت خودروها طی ۱۴ماه شامل ۲درصد افزایش مالیات برارزش افزوده، افزایش نرخ بیمه شخص ثالثبه میزان ۲۵درصد، تغییراستاندارد موتورها از یورو ۲ به یورو ۴ والزام تهیه و نصب کیسه ایمنی هوا بوده است که در قیمتهای سال ۹۲ منظور نشده بود.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در موضوعات اقتصادی باید با واقعیات روبرو بود چرا که هیچ کس از افزایش قیمت خشنود نمی شود اما واقعیات اقتصاد کشور چیز دیگری است.
به گزارش ایلنا؛ «امیر حسین قناتی» با بیان اینکه با توجه به تغییر مختصر قیمت خودرو در مصوبه شورای رقابت، شاهد واکنشها و جوسازیهای مختلفی بوده ایم تصریح کرد: قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت بر مبنای روش کاملا علمی وبدون در نظر گرفتن هزینه های سربار ومالی شرکتها ی خودرو ساز بوده که خود موید رعایت موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس ومسئولین در این خصوص میباشد.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید وتاثیر سایر عوامل خارج از حیطه تولید، نمی توان انتظار افزایش قیمت در محصول تولیدی را نداشت.
مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالثو… از عوامل خارج از اختیار تولید است که منجر به افزایش قیمت می شود.
قناتی یادآور شد: درصد تغییر بین ۲.۳۸ تا ۱۰.۰۶ درصدی قیمت خودروها طی ۱۴ماه شامل ۲درصد افزایش مالیات برارزش افزوده، افزایش نرخ بیمه شخص ثالثبه میزان ۲۵درصد، تغییراستاندارد موتورها از یورو ۲ به یورو ۴ والزام تهیه و نصب کیسه ایمنی هوا بوده است که در قیمتهای سال ۹۲ منظور نشده بود.

وی ادامه داد: دراین بین براساس گزارش مرکز آمار ایران که درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ به خردادماه ۹۲ گروه های اصلی را نشان می دهد، بیشترین رشد قیمت مربوط به گروه بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل با حدود ۲۶درصد افزایش بوده و دو گروه مسکن و پوشاک به دنبال این گروه ها رشد حدود ۱۹ درصدی را تجربه کرده اند.
مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در این میان گروه خودرو با ۵.۵ درصد رشد کمترین درصد تغییر را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: قیمتهای جدید خودرو با لحاظ کردن تمامی عوامل دخیل در تولید وهمچنین شاخص های کیفیت وبهره وری مشخص شده است.
وی افزود: قیمت اردیبهشت ماه سال ۹۲ برمبنای قیمت تمام شده سال ۹۱ توسط شورای رقابت محاسبه شده بود که با درنظر گرفتن تورم نقطه به نقطه و تفاوتهای فوق الذکر شاهد آن هستیم که شورای رقابت با توجه به سیاستهای دولت تدبیر وامید و با حداقل افزایش قیمت موافقت کرده است.
قناتی در خاتمه خاطر نشان کرد در این راستا موضوع افزایش کیفیت تولیدات داخل وافزایش بهره وری شرکتهای خودرو ساز از مطلبات بحق مردم ومسئولین است که مسلما وزارتخانه متبوع با تعیین واجرای اهداف جدید کیفی وتوسعه محصولات جدید در راستای ارتقائ سطح رضایت مشتریان این صنعت اهتمام جدی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز