خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد ایران از دهه ۵۰ معیوب است / اتاق بازرگانی ایران و امریکا نباید در محیط ذوق‌زدگی ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۷

در حال حاضر مقام معظم رهبری، سران سه قوه و سایر افراد موثر در نظام به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون زمان مناسبی برای حل مشکلات سیاسی است تا به نوعی هم به طرف بهبود مسایل اقتصادی حرکت کنیم اما شرط این است که ذوق زده نشویم چرا که همه مشکلات اقتصادی ما در تحریم‌های آمریکا خلاصه نمی‌شود.

رییس کمیسیون واردات گفت: اقتصاد ایران به‌دلیل وابستگی به نفت از دهه ۵۰ معیوب است و تحریم‌های آمریکا هم ضعف‌های اقتصادی را بیشتر نمایان کرد.

مجیدرضا حریری، رییس کمیسیون واردات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیراجلاس نیویورک بر بازار اظهار داشت: موضوع مشکلات اقتصادی کشور بیشتر متاثر از مسایل سیاسی است و به طور قطع هر چقدر مسایل سیاسی حل شود آثار و تبعات مثبت آن در اقتصاد دیده می‌شود.

حریری راه حل ستاندن حقوق و تسویه حساب‌های قدیمی را مذاکره عنوان کرد و گفت: هیچ‌گاه دعوا‌ها تا ابد ادامه ندارد و در نقطه‌ای با مذاکره مسایل حل می‌شود، در حال حاضر مقام معظم رهبری، سران سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت و سایر افراد موثر در نظام به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون زمان مناسبی برای حل این مشکل است و اگر این اتفاق بیافتد به طرف بهبود مسایل اقتصادی حرکت می‌کنیم اما شرط این است که ذوق زده نشویم چرا که همه مشکلات اقتصادی ما در تحریم‌های آمریکا خلاصه نمی‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه اقتصاد ایران از دهه ۵۰ معیوب است تصریح کرد: وابستگی شدید به نفت که تاثیرات آن را در دولت‌های نفتی نیز دیدیم اقتصاد کشور را مریض کرد که آثار آن را هم‌اکنون می‌توان در بازار پول، سرمایه، صنعت و تجارت دید.

حریری خاطر نشان کرد: هر چند که تحریم‌ها به این اقتصاد مریض ما آسیب جدی وارد کرد اما فرصتی بود تا اقتصاد کشور را که به شدت به نفت و واردات وابسته بود بازنگری کنیم و کلیه عیوب خودرا در صنعت باز تعریف کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه بخشی از مصایب اقتصادی و کاهش ارزش پول به دلیل مسائل سیاسی بود اجلاس نیویورک و اخبار سیاسی تا حدی توانست امید را به مردم بازگرداند واگر مقایسه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم متوجه می‌شویم که مردم امیدوار‌تر شده‌اند.

رییس کمیسیون واردات با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای بی‌موقع می‌تواند بازار را به هم بریزد گفت: یک صدای واحد از تصمیم‌سازان اقتصادی باید باشد تا محیطی آرام در اقتصاد بوجود آید.

وی با اشاره به تشکیل اتاق بازرگانی ایران و امریکا افزود: تشکیل اتاق بازرگانی ایران و امریکا نباید در یک محیط ذوق‌زدگی ایجاد شود اگر رابطه اقتصادی با امریکا ضروری است بزرگ‌ترین نقش در این راه بر عهده بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران است.

حریری خاطر نشان کرد: هم اکنون رابطه گسترده‌ای به لحاظ اقتصادی با امریکا نداریم و به عقیده اهالی اتاق بازرگانی ایران نیازی به تشکیل اتاق مشترک در شرایط فعلی نیست و هر‌گاه به دلیل مسایل اقتصادی این نیاز به وجود آمد این اتاق نیز تشکیل خواهد شد و ترکیب آن نیز مشخص می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز